Spodziewaliście się tego ogłoszenia?
Dla wszystkich było to zaskoczeniem. Potem, jeśli spojrzymy na poprzednie tygodnie, pojawiły się znaki. Dwukrotnie przedstawiałem komitetowi sterującemu perspektywy na przyszłość. Ale w końcu zrozumiałem, że decyzja jest nieodwołalna i nie ma sensu nalegać. Od tego momentu do mnie należy dopilnowanie, aby wszystko zostało wykonane tak czysto, jak to możliwe, i dalej się tym zajmę. Nie mieliśmy zespołu Formuła e i część żołnierzy pracujących nad hybrydą w LM P1 zostanie tam przeniesiona. Wielu będzie pracować przy naszych samochodach produkcyjnych.
Dlaczego w 1998 roku Audi zdecydowało się na wprowadzenie na rynek Wytrzymałość ?
… Po długich dyskusjach wybór padł Le Mans. Po co ? Ponieważ jest to najtrudniejszy i najbardziej znany wyścig na świecie. Uznaliśmy, że to najlepsze miejsce do promocji naszej marki. W tym czasie zwycięzca pokonał więcej kilometrów w ciągu dwudziestu czterech godzin niż a Formuła 1 w jednym sezonie. A czasem z wyższą średnią prędkością. Szybciej i dłużej z jednym samochodem, jednym silnikiem i jedną skrzynią biegów było wyraźnie ciekawiej.
Czy masz jakieś żale?
Nie możemy mówić o żalu, ale ciemną stroną pozostaje wypadek Michele (Alboreto zmarł 25 kwietnia 2001 r. podczas sesji testowej prowadzonej przez Audi na torze Lausitzring w Niemczech. Przyp. red.). Można się zastanawiać, dlaczego wcześniej nie pomyśleliśmy o zamontowaniu pneumatycznych czujników ciśnienia. Ten wypadek zmusił nas do opracowania, a następnie zainstalowania technologii, z której nikt inny nie korzystałIndyCar, w zupełnie innej formie, na owalach…
Obejrzyj cały wywiad z dr Wolfgangiem Ullrichem w numerze 2094 AUTOtygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)