Dumas: „Sprint od początku do końca”

Romain Dumas bierze udział w tegorocznym wyścigu 12 Hours of Sebring za kierownicą Audi R15 plus, które dzieli z Mikiem Rockenfellerem i Timo Bernhardem.

opublikowany 17/03/2011 à 09:34

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Dumas: „Sprint od początku do końca”

Romain Dumas, ostatni zwycięzca 24 godziny Le Mans, z nieukrywaną radością uczestniczy w 59. edycji amerykańskiego klasyka, prawdziwego mitu. „Specyfika rasy wynika z wielu czynników, m.in. wyjaśnia Alésien. Po pierwsze, Sebring to pierwszy wyścig w sezonie, co czyni go naprawdę innym. Po raz pierwszy po kilku miesiącach bezczynności ponownie widzimy stałych bywalców na padokach, a niektóre zespoły przyjeżdżają ze swoim nowym samochodem, w którym pokładają wszystkie nadzieje na nowy sezon. To zatem okazja, aby odkryć nowości na nowy rok! Atmosfera jest również wyjątkowa, ponieważ wszyscy fani są na padoku wśród samochodów, trochę jak na Road Atlanta, z bardziej „szaloną” stroną: w pick-upach z całego kraju spotykamy sofy w samym środku. z padoku. Kibice pozostają do końca wyścigu, ponieważ format często prowadzi do bardzo bliskich zwycięstw. Wtedy jest miło i ciepło, podczas gdy w Europie nadal panuje zima, co niczego nie psuje! Wreszcie, tor także wnosi swój oryginalność z mnóstwem wybojów: jeśli samochód pomyślnie przejdzie 12-godzinny test w Sebring, wytrzyma wszędzie indziej, zwłaszcza 24 godziny w Le Mans! »

Romain Dumas prendra le départ à Sebring au volant d?une Audi R15 plus, pour sa dernière course avant son entrée au musée. Sur le papier, l?écurie allemande n?est pas favorite. Mais l’Alésien a l?habitude de déjouer les pronostics. Sebring, 2008. Contre toute attente, le pilote officiel Porsche remporte la course au volant d?une Porsche RS Spyder. La LMP2 dame alors le pion aux Audi et aux Peugeot ale powszechnie lubiane. „Zawsze pozostawaliśmy na kolanach liderów, on pamięta. Oczywiście nie byliśmy najszybsi na torze, ale nasza strategia się opłaciła i mieliśmy szczęście, że samochód bezpieczeństwa pojawił się w odpowiednim momencie. Złamałem kolano podczas tygodnia przygotowawczego kierowców Porsche na początku 2008 roku i musiałem przejechać Spyderem tylko około dziesięciu okrążeń, aby zdobyć punkty do tytułu, ponieważ moje kolano nie zostało zregenerowane.100%. Wreszcie spędziłem 2 godziny za kierownicą i przekroczyłem linię mety jako zwycięzca! Dla mnie pozostaje to wspaniały moment w mojej karierze i jedno z moich największych zwycięstw, ponieważ nikt się nas tam nie spodziewał. Byliśmy w kategorii „małej” przeciwko Audi i Peugeotowi i wspięliśmy się na sam szczyt podium, zwycięstwo było jeszcze bardziej satysfakcjonujące niż to z zeszłorocznego Le Mans! » Właśnie w Le Mans, gdzie w 2010 roku wyróżnił się pomimo okazanej wyższości 908 HDI FAP.

Wyścig 12-godzinny w Sebring charakteryzuje się tym, że jest bardzo otwartym wyścigiem. Czy ten rok nie powinien być wyjątkiem od reguły? Peugeot zamierza ochrzcić swoje nowe 908 zwycięstwem. Audi zamierza dodać ostatni wiersz do listy osiągnięć swojego R15. A HPD mogło zaskoczyć. Przepis na sukces jest prosty: „niezawodny samochód, szybki, bo wyścig to sprint od startu do mety, a przede wszystkim doskonała strategia! » – podsumowuje Romain Dumas.

Zbiórka o 15:15 (czasu francuskiego), aby wziąć udział w pierwszej bezpłatnej sesji treningowej

Obecnie w kioskach dostępny jest Przewodnik AUTOhebdo ILMC, zawierający wszystkie zespoły, wszystkie samochody, wszystkich kierowców, tory, problemy itp.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz