Wytrzymałość – technologia Gibson będzie napędzać LM P2

Światowa Rada Samochodowa zatwierdziła wybór firmy Gibson Technology jako jedynego producenta silników podczas wprowadzania nowych przepisów LM P2 do roku 2017.

opublikowany 14/09/2015 à 18:16

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Wytrzymałość – technologia Gibson będzie napędzać LM P2

Znamy już nazwę producenta silników, który będzie wyposażał różne prototypy LM P2 do roku 2017, czyli roku wprowadzenia nowych przepisów regulujących tę kategorię. Brytyjska firma Technologia Gibsona (którego podwozie 015S ewoluuje szczególnie w WIĄZY w tym roku) został wybrany przez komisje selekcyjne FIA, ACO iIMSA dostarczac 8-litrowy wolnossący silnik V4 rozwijający moc 600 KM. Głównym celem wdrożenia takiego działania pozostaje redukcja kosztów.

W mistrzostwach FIA i ACO wszystkie prototypy z z czterech producentów podwozi ujawnionych już w lipcu ubiegłego roku (Dallara, Onroak Automotive, Oreca i stowarzyszenie Riley Tech / Multimatic) wyślą ten blok silnika, którego pełne specyfikacje techniczne zostaną ujawnione później.

Seria WeatherTech Sportscar Championship (przyszła nazwa obecnych United Sportscar Championship) zachowa jednak swoją różnorodność pod względem dostawców, ale pojedynczy silnik zostanie zaakceptowany po drugiej stronie Atlantyku, przy oczekiwaniu równowagi sił.

Oprócz technologii Gibsona, Elektronika Coswortha został również wybrany na jedynego dostawcę elektroniki przez organy FIA, ACO i IMSA. Wybór ten umożliwi w szczególności kontrolę osiągów silnika pomiędzy wersjami ACO/FIA i silnikami amerykańskimi.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024