Filipe Albuquerque: „Szczęście też musi być po naszej stronie”

Po bez zwycięstwa w WEC w 2022 roku Filipe Albuquerque ma nadzieję pokonać w tym sezonie indyjski znak rozpoznawczy z numerem 22 w United Autosports.

opublikowany 15/03/2023 à 09:33

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Filipe Albuquerque: „Szczęście też musi być po naszej stronie”

Filipe Albuquerque pozuje w Sebring (Zdjęcie: United Autosports)

Filipe Albuquerque, podczas prologu w Sebring wydawałeś się w dobrej formie. Jak się czujesz w samochodzie?

W porządku. Na początku było to trochę niepokojące, ponieważ w ostatnich tygodniach dużo testowałem w Sebring na LMDh Acury. Byłem tu trzy tygodnie temu, aby go rozwijać, a wszystkie swoje rutyny wykonywałem cięższym, większym i mocniejszym samochodem. A w ostatni weekend wskoczyłem do tego samochodu (Oreca 07 od United Autosports), który jest bardziej zwrotny, mniejszy i oczywiście ma znacznie mniejszą moc. To było interesujące, ponieważ są rzeczy dobre i złe.

Jak oceniasz ten nowy sezon?

Mimo że wielu kierowców i zespołów odeszło już do Hypercar, LM P2 pozostaje bardzo konkurencyjny. WRT nadal ma dwa bardzo mocne samochody, Prema ma dwa bardzo dobre samochody. To piękny płaskowyż. United po raz kolejny będzie pretendentem do tytułu. JOTA będzie miała także bardzo mocny zespół, nawet jeśli zostanie zredukowany do jednego samochodu. Zatem znowu widzę kilka bardzo dobrych bitew w LM P2. Nawet jeśli wchodzimy w okres przejściowy, w którym Hypercar ponownie stanie się kategorią główną. To już było, ale bez większej konkurencji. 

Doświadczyłeś LM P1 podczas swojej pracy w Audi (2014-2015). Jak oceniasz ten nowy złoty wiekWytrzymałość ?

To dobrze dla wszystkich, dla pokazu, dla mistrzostw, że producenci są na miejscu. Dla zespołów, dla inżynierów dobra jest walka o klasyfikację generalną i współpraca z producentami. Dobrze jest także dla kierowców, aby nie tylko umożliwić im powtórzenie zwycięstwa w klasyfikacji generalnej, ale także postawić przed sobą cel dla młodszych. Ci, którzy chcą zdobyć miejsce u producenta, mogą przyjechać do LM P2 z nadzieją na awans w kategorii. To dobra rzecz dla całej wytrzymałości.

AUTO - FIA WEC - PROLOG 2023 - SEBRING

United Autosports, WRT, Prema… Trzy drużyny, które prawdopodobnie ponownie zobaczymy w wyścigu – fot. Thomas Fenêtre / DPPI

W 2022 roku United Autosports odniesie tylko jedno zwycięstwo w Sebring. Jednak Twój samochód nie wygrał. Czego potrzebujesz, aby wrócić na zwycięską ścieżkę?

Przez cały rok byliśmy bardzo silni. Pięć razy startowaliśmy z pierwszej trójki, co pokazuje prędkość samochodu. Czasami, jeśli jeden z trzech kierowców ma trudności, sytuacja wpływa na cały zespół, co jest normalne. Mieliśmy trochę pecha, na przykład na Monzy, gdzie mieliśmy problem z pedałem gazu, gdy byliśmy na prowadzeniu. Szczęście także musi być po naszej stronie. To coś, co oznacza, że ​​gdy wszystko idzie dobrze, wszystko jest jeszcze lepsze, a gdy idzie źle, jest jeszcze gorzej. To efekt kuli śnieżnej.

Niestety, w związku z kolizją dat zIMSA, przegapisz kwietniowy 6-godzinny wyścig w Portimão, Twój domowy wyścig. Co czujesz ?

Jestem bardzo rozczarowany. Biorąc pod uwagę liczbę serii, bardzo trudno jest pogodzić te dwa mistrzostwa z konfliktami dat. Mimo wszystko uważam, że komunikacja pomiędzy IMSA a WEC powinni lepiej wiedzieć, jak chcą konfigurować harmonogramy. Nie twierdzę, że zrobili to celowo, oczywiście, że nie. Rozumiem, że IMSA musi pracować nad wydarzeniami Nascar i inne rasy. WEC chce unikać wyścigów FIA, takich jak Formuła 1 lub Formuła E. Kiedy jednak zdecydujesz się na wprowadzenie wspólnych przepisów dotyczących mistrzostw, w których będziesz mieć te same samochody, priorytetem nie powinno być wejście w konflikt z nimi, w tym przypadku IMSA. W 16 wyścigach Formuła E, którego organizatorem jest także FIA, nie ma ani jednego starcia! 

Rozpoczynasz swój siódmy sezon w United Autosports. Co o tym myslisz?

Nigdy nie myślałem, że zostanę tak długo w jednym zespole, ale to bardzo dobra wiadomość. Radzimy sobie bardzo dobrze. To ma dla mnie sens. Zawsze dają mi konkurencyjny samochód, a ja wnoszę swoje doświadczenie do ustawień i pomagam im. To sytuacja korzystna dla obu stron. Dlaczego więc nie kontynuować?

Filipe_Albuquerquee_United_Autosports_WEC

Siódmy rok romansu United Autosports i Filipe (Zdjęcie: United Autosports)

Kontynuujesz także współpracę z Philem Hansonem…

Widzę, jak rośnie, odkąd skończył 17 lat. Teraz jest już samodzielnym mężczyzną. Wczoraj (sobota) był człowiekiem dnia, przejechał najszybsze okrążenia. Jest coraz lepszy. Oczywiste jest, że dopracowuje ostatnie szczegóły, które czynią go profesjonalnym kierowcą na bardzo wysokim poziomie, co wcale nie jest odosobnione.

Co możesz nam powiedzieć o swoim nowym koledze z drużyny, Frederiku Lubinie?

Fred jest bardzo młody (18 lat), przy nim Phil (23 lata) wygląda staro! Pochodzi z jednomiejscowy musi jeszcze przez cały czas uczyć się, jak wyboisty jest tor w Sebring, zwłaszcza w porównaniu z tym, czego doświadczył wcześniej. To nie jest łatwe. Musi się jeszcze wielu ważnych rzeczy nauczyć, ale jesteśmy tutaj, aby mu pomóc. Jest skromny i utalentowany. Są to najważniejsze wydarzenia, które należy rozwijać jako pilot.

CZYTAJ TAKŻE > Po powrocie do WEC Tom Blomqvist rozkwita w wyścigach wytrzymałościowych

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)