Honda rozmawia z potencjalnymi partnerami

Honda, która chce bardziej zaangażować się w rajdy wytrzymałościowe, może być kolejnym rywalem Audi i Peugeota w LMP1. Japoński producent prowadzi obecnie rozmowy z różnymi możliwymi partnerami.

opublikowany 14/01/2011 à 17:48

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Honda rozmawia z potencjalnymi partnerami

Honda Performance Development, po triumfie w Le Mans w klasie LMP2 w 2010 roku, pragnie kontynuować postępy w wytrzymałości. Projekt LMP2 obejmujący nowy ARX-01d pozostaje przedmiotem dużego zainteresowania Hondy, która w dużym stopniu polega na swoim partnerze, firmie Wirth Research. Firma zajmująca się także F1 z Marussią Virgin Racing kieruje zatem dwoma projektami HPD: LMP1 i LMP2.

„Projekt ARX-01d przebiega zgodnie z planem i zgodnie z harmonogramem. Już niedługo samochód przejdzie pierwsze testy na torze! », wyjaśnia Nick Wirth, szef Wirth Research, na stronie lemans.org, na temat MP2. „Przepisy na rok 2011 wymagały opracowania nowego turbodoładowanego silnika V6 z produkcyjnej jednostki Hondy dla kategorii LM P2. »

Jednak Honda i Wirth Research również dążą do wyższej kategorii, po ściganiu się w LMP1 w 2009 r. Le Mans Seria z ARX-01c. „ARX-01e to nowy LM P1. Stanowi duży krok naprzód w wielu obszarach w porównaniu z ARX-01c. »

W porównaniu do LMP2 z 2010 r., będącego podstawą nowego samochodu, firma Wirth Research zmieniła wiele rzeczy. „ARC-01e ma inną skrzynię biegów, nowe zawieszenie, nowe koła i zupełnie nowe nadwozie. Samochód jest zoptymalizowany pod kątem Le Mans. Wybraliśmy coupe, ponieważ jest to najszybsza konfiguracja na tor Le Mans. Dodatkowo, 8-litrowy silnik V3,4 został ponownie dostrojony do użytku w LM P1. »

Jednak bardzo niewiele informacji zostaje odfiltrowanych po pojawieniu się ARX-01e w konkursie. „To jeszcze nie jest jasne. Wierzymy jednak, że osoby jeżdżące tym samochodem będą bardzo zadowolone z jego osiągów? osiągnięto ważny kamień milowy w porównaniu z ARX-01c, który był już bardzo konkurencyjny. » Nie ma również pewności co do nazw zespołów, które będą mogły korzystać z Hondy ARX opracowanej przez Wirth Research. „W tej chwili HPD prowadzi rozmowy z wieloma potencjalnymi partnerami? », wyjaśnia Nick Wirth bez dalszych szczegółów.

Jaki jest cel tego podwójnego projektu LMP1 dla Wirth Research? LMP2 jest bardzo jasny: „Naszym celem jest ciągłe ulepszanie naszych produktów i naszego wsparcia technicznego. Mamy nadzieję, że nasi klienci zwyciężą w obu kategoriach i na całym świecie. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz