ILMC: OAK Racing rozpoczyna sezon

OAK Racing rozpoczyna sezon ILMC w najbliższy weekend podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring. Podopieczni Jacques’a Nicoleta w tym sezonie ponownie stawiają na szali tytuł w kategorii LMP2 i wracają do LMP1.

opublikowany 16/03/2011 à 12:19

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

ILMC: OAK Racing rozpoczyna sezon

OAK Racing rozpoczyna drugi sezon w ILMC z nowymi celami. Zespół, nowo zainstalowany w Technoparc des 24 Heures, składa trzy prototypy: dwa w LMP1 i jeden w LMP2. Ten ostatni będzie miał trudne zadanie obrony tytułu zdobytego w zeszłym roku przez trio Nicolet-Lafargue-Da Rocha.

„Zima była bardzo krótka i bardzo surowa pod każdym względem, wyjaśnia Jacques Nicolet. Od ostatniego wyścigu w Zhuhai pod koniec listopada i rozpoczęcia sezonu w Stanach Zjednoczonych, podczas przeprowadzki do Le Mans, opracowaliśmy dwa LMP1 i zupełnie nowy LMP2. W takich warunkach to wielka nagroda dla całego zespołu, który wykonał fantastyczną robotę, móc przygotować się do pierwszego wyścigu sezonu na torze tak legendarnym jak Sebring, z trzema samochodami. To nagroda, ale także osiągnięcie, niezależnie od końcowego wyniku, którego może nam pozazdrościć wiele zespołów. »

W LMP1 zadanie Pescarolo-OAK nr 15 zostanie powierzone Matthieu Lahaye, Guillaume Moreau i Pierre Ragues. Cała trójka zaoferowała sobie miejsce na podium 24 godziny Le Mans w LMP2. Pierwsze dwa w zeszłym roku i trzeci w 2008. Żadne z nich nie zna jednak trasy Sebring. „Jestem szczęśliwy, że mogłem odkryć ten tor, ten pomnik sportów motorowych, zwierza się Pierre Ragues. Nawet jeśli trasa będzie ewoluować w ciągu tygodnia, udało nam się ją dopracować, zebrać jak najwięcej danych i zbadać interesujące trasy. Po raz pierwszy jesteśmy w warunkach wyścigowych z samochodem i zespołem. Wszystko nabiera kształtów i to jest bardzo pozytywne. »
W siostrzanym samochodzie, noszącym numer 24, postawiliśmy na ciągłość. Już trzeci rok z rzędu Jacques Nicolet, Richard Hein i Jean-François Yvon są partnerami.

W kategorii LMP2 Patrice Lafargue i Frédéric Da Rocha będą bronić zdobytego przed rokiem tytułu, związanego z Andreą Barlesi. „To nietypowy tor, fizyczny i na którym bardzo obciążamy mechaników. wyjaśnia młody zwycięzca Formuły Le Mans z 2010 roku, mając zaledwie 19 lat. Bardzo interesujące będzie sprawdzenie niezawodności części. W ciągu tych dwóch dni aklimatyzowaliśmy się w nowym P2 i próbowaliśmy różnych ustawień. W przypadku Frédérica i Patrice'a atmosfera jest dobra, a w przypadku odpraw technicznych mamy te same uwagi, które są niezbędne dla załogi. »

Znajdź w kioskach przewodnik AUTOhebdo ILMC, zawierający wszystkie zespoły, wszystkie samochody, wszystkich kierowców, tory, problemy itp.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz