Jacques Villeneuve za kierownicą Vanwall LMH

Jacques Villeneuve siedział w Hypercar w Barcelonie w ramach testów zespołu Vanwall.

opublikowany 02/12/2022 à 09:47

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Jacques Villeneuve za kierownicą Vanwall LMH

Jacques Villeneuve prowadzący Vanwall LMH w Barcelonie © Clement Luck / DPPI

Vanwall kontynuuje testy pod kątem ewentualnego udziału w sezonie 2023 WEC a także stulecie 24 godziny Le Mans. Po Paul-Ricard czy Mugello w ostatnich tygodniach, to właśnie w Barcelonie nadal kursuje Hypercar struktury Colina Kollesa. Oprócz zwykłego personelu programistycznego, Toma Dillmanna i Estebana Guernieri, w LMH w Katalonii osiadł inny kierowca. I to nie byle jakiego, bo nie było ani więcej, ani mniej niż Jacques Villeneuve. Zespół potwierdził plotkę z ostatnich dni, udostępniając zdjęcie kanadyjskiego kierowcy za kierownicą swojego prototypu.

 
 
 
 
 
Zobacz ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Vanwall Vandervell LMH (@vanwall.racing)

Czy jest to zwykła chęć wzbudzenia zainteresowania projektem, prawdziwa chęć sprowadzenia Jacques’a Villeneuve’a z powrotem do Wytrzymałość czy po prostu zwykła przyjemność dla Kanadyjczyka? 51-letni kierowca ma na swoim koncie dwa udziały w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w latach 2007 i 2008, oba Peugeot. Pierwsza próba zakończyła się wycofaniem, a rok później zajęciem drugiego miejsca obok Francuza Nicolasa Minassiana i Hiszpana Marca Gené za kierownicą 908 HDi FAP marki Lion. Miesiąc wcześniej trio wygrało także bieg na 1000 km w Spa. Pamiętajcie, że zespół Collina Kollesa nie ma gwarancji udziału w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA w przyszłym sezonie ze względu na zamieszanie wokół nazwy Vanwall, które już spowodowało usunięcie go z WEC na rok 2022.

Jacques Villeneuve nie pozostawał bierny przez ostatnie lata, wyróżniając się zwłaszcza w Whelen Euro Series. Quebecer pokazał także, że nadal ma dobre resztki, osiedlając się w Alpine F1 we wrześniu ubiegłego roku na Monzy.

CZYTAJ TAKŻE > Villeneuve i Fébreau za kierownicą A Alpine F1 na Monzy

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

30 o 11:2022

Jego udział w Daytona 500 jest znacznie bardziej wiarygodny niż jego test zAlpine A521. Faktem jest, że w sezonie 2007/0208 pozostawał w tyle w stosunku do swoich kolegów z drużyny Peugeot!

Aby napisać komentarz