Jacques Villeneuve ponownie w Endurance: „Celem w potrójną koronę”

Piętnaście lat po swoim ostatnim udziale w 24-godzinnym wyścigu Le Mans Jacques Villeneuve wraca do Endurance z Vanwall. Nowa przygoda dla byłego mistrza świata F1, który pomimo swoich 51 lat zamierza grać główne role.

opublikowany 20/02/2023 à 17:37

Doriana Grangiera

2 Zobacz komentarze)

Jacques Villeneuve ponownie w Endurance: „Celem w potrójną koronę”

Jacques Villeneuve i Vanwall, połączenie, jakiego się nie spodziewaliśmy! © Paola Depalmas

11 stycznia po ogłoszeniu listy zgłoszeń do Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), jedno nazwisko przykuło uwagę opinii publicznej: Jacques Villeneuve. Kanadyjczyk, mistrz świata w F1 w 1997 roku, niespodziewanie powróci Wytrzymałość w tym sezonie z drużyną Vanwall. Nieoczekiwany powrót piętnaście lat po ostatnim udziale w 24 godziny Le Mans i jego jedyne podium w Sarthe Peugeot

Chociaż tak naprawdę nigdy nie odwiesił rękawiczek, mając na swoim koncie kilka doświadczeń rallye-krzyż lub w Nascar Przez ponad dekadę Jacques Villeneuve zadziwił wszystkich swoim głośnym powrotem do Endurance. W wieku 51 lat były kierowca F1 rozpocznie wspaniałą przygodę Hypercar. „Moim celem był powrót do pełnoetatowych profesjonalnych wyścigów i nie zadowalanie się kilkoma wyścigami, które odbyłem w ciągu ostatnich 15 lat, wyjaśnił Quebecer na stronie internetowej WEC. To zawsze był jeden z moich głównych celów: dążenie do Potrójnej Korony. Słyszałem od znajomego, że Vanwall zakłada zespół. Następnego dnia poleciałem do Barcelony, aby przetestować samochód. To naprawdę była kwestia czasu. »

„Teraz jest najlepszy czas, aby zaangażować się w WEC”

Doświadczenie Jacquesa Villeneuve’a w sportach motorowych będzie dużym plusem dla firmy Vanwall, która opracowała własny Hypercar na bazie Vandervell 680. Kanadyjski weteran jest zachwycony możliwością dołączenia do Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, które w nadchodzących miesiącach będą przeżywać swoje najlepsze godziny wraz z ogromnym powrotem historycznych marek. „Myślę, że to najlepszy moment, aby się zaangażować WECmistrzostwa stają się coraz ważniejsze. Wraz z pojawieniem się wszystkich producentów, staje się to prawdziwymi mistrzostwami świata. Jestem podekscytowany nadchodzącym sezonem. »

Współpracujący z Estebanem Guerrierim i Tomem Dillmannem w Vanwall Jacques Villeneuve będzie musiał ponownie dostosować się do ograniczeń związanych z wyścigami Endurance, oczywiście dzieląc wierzchowiec między trzech kierowców. „Zawsze bardzo szczegółowo podchodziłem do konfiguracji samochodu i tego, jak lubię nim jeździć– podkreślił były kierowca Peugeota. Dla mnie jest to kwestia dopracowania, a tego nie można zrobić, dzieląc samochód z dwoma innymi kierowcami, ponieważ każdy kierowca ma specyficzny sposób jazdy – musisz pójść na kompromis i podjąć decyzję jako grupa. Musicie pójść na kompromis i podjąć decyzję jako grupa. »

„Z pewnością samochód ma potencjał, aby być konkurencyjnym”

Mistrz świata F1 z 1997 r. po raz pierwszy doświadczył jazdy na pokładzie Vandervell 680 w grudniu ubiegłego roku w Barcelonie. Pierwszy test, który przekonał Kanadyjczyka do podjęcia wyzwania Hypercar w WEC. Jacques Villeneuve opowiedział o swoich wrażeniach na pokładzie ByKolles. „Przyjemnie było prowadzić. To ciężki i szybki samochód– przyznaje Quebeczyk. Prowadzenie nie było łatwe, ale samochód był wciąż w powijakach. Zatem nadal było wiele do zrobienia, jeśli chodzi o balans, a samochód czasami był nieco zaskakujący, ponieważ zaskakiwał, co mogło utrudnić sześcio- lub ośmiogodzinny wyścig. Samochód z pewnością ma potencjał, aby być konkurencyjnym. Ostatecznie chcesz mieć samochód, który jest łatwy w prowadzeniu i nie psuje się. »

Jacques Villeneuve również będzie miał okazję zemścić się podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans za zajęcie drugiego miejsca w 2 roku wraz z Peugeotem. Czy zostanie drugim po Grahamie Hillu kierowcą w historii, który zdobył Potrójną Koronę? Odpowiedź w czerwcu przyszłego roku!

CZYTAJ TAKŻE > Udział Vanwalla w WEC zagrożony?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

X

Xa Colleta

21 o 02:2023

Monako, indy500 i Le Mans. To była definicja Potrójnej Korony. Wydaje się, że istnieją różnice

I

Lionela Smeta

20 o 02:2023

„Potrójna korona” oznacza wygranie trzech najbardziej prestiżowych wydarzeń w sportach motorowych. Mianowicie Grand Prix Monako, Indianapolis 500 i 24-godzinny wyścig Le Mans. Ponieważ Jacques Villeneuve nigdy w swojej karierze w F1 nie wygrał GP Monako, nie będzie mógł zostać drugim kierowcą w historii, który zdobył Potrójną Koronę. W tej chwili jest tylko dwóch kierowców, którzy mogliby tego dokonać... Juan Pablo Montoya, jeśli wygra 2-godzinny wyścig Le Mans, i Fernando Alonso, jeśli wygra Indianapolis 2.

1

Aby napisać komentarz