Jenson Button (JOTA): „Wyścigi samochodowe powinny być zabawą”

Jenson Button wziął udział w konferencji prasowej w tę środę w Katarze przed rozpoczęciem sezonu WEC 2024 w kategorii Hypercar w barwach Hertz Team JOTA.

opublikowany 28/02/2024 à 17:46

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Jenson Button (JOTA): „Wyścigi samochodowe powinny być zabawą”

Zdjęcie: Julien Delfosse / DPPI

Jenson Button, jakie są Twoje wrażenia po Prologu WEC tutaj, w Katarze?

Przed przyjazdem tutaj nie robiłem tego toru w symulatorze i oczywiście dla większości z nas był to pierwszy raz. To naprawdę trudny tor. Opony mało się zużywają, ale jest bardzo nerwowo. Dzięki temu bardzo łatwo jest nagle stracić samochód przy wychodzeniu z zakrętu lub wchodzeniu w zakręt, co nieco utrudnia agresywne pchanie samochodu. Jednak jest to również świetna zabawa, ponieważ możesz prowadzić samochód w sposób, którego normalnie nie da się zrobić na większości torów. Więc naprawdę mi się podobało. Wszyscy czuliśmy się, jakbyśmy jechali wózkiem golfowym, obserwując zmiany kierunku i wszystko, co trzeba zrobić. Jeśli chodzi o wydajność, te kilka dni było dobre. Najważniejsze jest to, że przejechaliśmy wiele okrążeń, w sumie 465, myślę, że pomiędzy dwoma samochodami (491 w rzeczywistości. Notatka redaktora). Zespół pracował zatem niestrudzenie i prawdopodobnie raczej Sam (przyp. redaktora Hignett.) powinien to powiedzieć, ale na tym poziomie stworzenie zespołu składającego się z dwóch samochodów jest wyzwaniem. Wiesz, to bardzo skomplikowany samochód, jak wszystkie Hypercary. Odbiór był bardzo pozytywny, jeśli chodzi o wszystko, co wprowadziliśmy w zakresie ustawień w ciągu ostatnich kilku dni, co nie zdarza się często w sportach motorowych. Więc tak, to naprawdę dobry zespół, z którym przyjemnie się pracuje, co jest dla mnie jedną z najważniejszych rzeczy na tym etapie życia. Wyścigi samochodowe powinny być zabawą. To nie jest praca dla mnie. Liczy się sukces i dobra zabawa.

Kiedy mówisz, że dla ciebie chodzi o zabawę, to czy jazda w prywatnym zespole, mimo że pokazała, że ​​potrafi konkurować z zespołami fabrycznymi, a może brak presji związanej z jazdą dla producenta, jest tego częścią?

Ten zespół ściga się, aby wygrać, być konkurencyjnym i w pewnym sensie zyskać przewagę nad dużymi zespołami, jeśli można tak powiedzieć, nad producentami. To jest to co lubię. Żyłem pod całą presją, jaką można spotkać w sporcie motorowym, więc nie stanowi to dla mnie żadnego problemu. Po prostu myślę, że wszyscy mamy te same cele. Zrobiliśmy sporo budowania zespołu, co nie było tak naprawdę konieczne, ponieważ wszyscy dobrze pasujemy do tego zespołu jako kierowcy i dobrze się bawimy. Tak jak mówiłem, jako kierowca wyścigowy zawsze chcesz wygrywać. Nie ma znaczenia, czy sprawia ci to przyjemność, czy nie. Liczy się zwycięstwo. To najważniejsza rzecz, ale ważna jest też dobra zabawa.

Jak ważne jest dla zespołu klienta pokonywanie oficjalnych samochodów?

Aby wygrywać wyścigi, musisz pokonać siostrzany samochód, więc nie powinieneś celować tylko w jedną drużynę. To mistrzostwa, w których bierze udział wiele bardzo konkurencyjnych zespołów i samochodów, co widzieliśmy w ciągu ostatnich kilku dni. Nie możemy próbować pokonać tylko jednego zespołu. Jesteśmy tu, żeby być konkurencyjni.

CZYTAJ TAKŻE > „W ciągu dwóch do trzech lat będziemy mieli drużynę Kataru w WEC” – Amro al-Hamad (Losail)

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)