ACO wykorzystuje wodór w ramach swojej misji H24

Misja H24 Automobile Club de l'Ouest, której celem jest wprowadzenie technologii wodorowej podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2024 r., rozpoczęła się w tę sobotę w Spa na marginesie 4-godzinnego wyścigu rozgrywanego w ramach ELMS.

opublikowany 22/09/2018 à 16:52

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

ACO wykorzystuje wodór w ramach swojej misji H24

Po wypchnięciu w ostatnich latach na pierwszy plan wielu przyszłych technologii, takich jak hybrydyzacja, firmaAutomobilklub Zachodu wydaje się stawiać na zupełnie nowy horyzont: wodór.

Organizatorzy WEC i podróżujący z podwójnym zegarem po Sarthois rozpoczęli w tę sobotę „Misję H24”, której ogłoszonym celem jest obecność samochodów wyścigowych na wodór, a tym samym bez emisji zanieczyszczeń, na początku 24 godziny Le Mans 2024.

Projekt wykorzystania takich samochodów powinien umożliwić przyspieszenie rozwoju i badań w tej dziedzinie, mając zawsze za cel przeniesienie postępu technologicznego na potencjalne modele dróg.

„Wybór wodoru wpisuje się w misję użyteczności publicznej, wyzwanie planetarne, aby walczyć z głównymi problemami naszych czasów, w szczególności zanieczyszczeniem powietrza w miastach, a także znaleźć nowe źródła energii niż tradycyjne węglowodory. » w ten sposób określa ACO.

GreenGT na czele mostu

Aby wesprzeć swoje pomysły, ACO wykorzysta prace GreenGT Technologies, firmy kierowanej przez Jeana-Michela Bouresche’a, założyciela JMB Racing, który w ten sposób mógł przeprowadzić pierwszą demonstrację z GreenGT LM PH2G opartym na LM P3 i prowadzony przez Yannicka Dalmasa, dziś w Belgii, na marginesie wyścigu 4 Hours of Spa.

GreenGT LM PH2G, będący wciąż w fazie eksperymentalnej, będzie także pierwszym samochodem jutro, w niedzielę, jako pierwszy samochód w wyścigu. 

 

 

GreenGT rozwija moc 480 kW (lub około 653 KM) dzięki ogniwu paliwowemu z membraną polimerowo-elektrolitową i czterem silnikom elektrycznym. Całość uzupełnia układ odzyskiwania energii hamowania.

GreenGT nie ma jednak skrzyni biegów, sprzęgła ani mechanicznego mechanizmu różnicowego. Pit stop zrobiły także ekipy GreenGT, aby napełnić zbiorniki, które mogą pomieścić 8,6 kg wodoru.

 

 

„Ta misja H24 pokazuje nasze zaangażowanie, nasze przekonania, komentuje Pierre Fillon, prezes ACO. W czerwcu ubiegłego roku podczas 86. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans ogłosiliśmy chęć stworzenia kategorii Wodorowej dla Le Mans 2024.

Dziś dobre intencje przynoszą skutek. Wierzymy w wodór, tak jak wierzyliśmy w hybrydę, i we wdrożenie kontrolowanej alokacji energii. Dziś na wszystkich drogach obecne są samochody hybrydowe.

24 godziny zawsze były nieustannym motorem badań, czy to w zakresie bezpieczeństwa, wydajności, ograniczenia zużycia czy poszanowania środowiska.

ACO, które zawsze pozostawało w kontakcie z producentami i wieloma podmiotami z sektora motoryzacyjnego, w ramach tej misji H24 angażuje się w mobilność jutra. Z pomocą Green GT podejmujemy się tego nowego wyzwania i będziemy się z Wami regularnie spotykać na różnych etapach, zanim osiągniemy nasz cel na rok 2024.”

„Uczestnictwo w Misji H24 z ACO jest oczywiste dla Green GT, ze swojej strony przyznaje Jean-Michel Bouresche. Od kilku lat nie tylko wierzymy w wodór, ale przede wszystkim wypracowaliśmy uznane doświadczenie i umiejętności w tym zakresie.

Przyspieszenie procesu badawczego poprzez konkurencję to wyzwanie, które podejmujemy z entuzjazmem i realizmem. » 

Władze publiczne wydają się być bardzo zainteresowane projektem, wówczas Komisję Europejską reprezentował Dyrektor Generalny ds. Mobilności i Transportu Henrik Hololei.

Więcej informacji na temat misji H24 ACO znajdziesz w numerze 2184 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej i od przyszłej środy w kioskach.
 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz