03, pierwsza LMP2 Oreca

Oreca właśnie ujawniła szkice swojego samochodu, który w przyszłym roku wystartuje w LMP2. Będzie miała dla nas Oreca 03 i będzie powierzana klientom.

opublikowany 01/09/2010 à 16:00

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

03, pierwsza LMP2 Oreca

Jak oznajmił Państwu magazyn AUTOhebdo, firma Oreca zdecydowała się zbudować LMP2 na przyszły rok. Jeśli nie zostanie ono wprowadzone bezpośrednio przez zespół Var, zostanie powierzone klientom. Po pierwsze, nie może zaprzeczyć powiązaniom z 01 obserwowanym w LMP1 przez ostatnie dwa lata, zwłaszcza w Le Mans.

„Dzisiaj prezentujemy Oreca 03 (zdjęcia voir), kto jest właścicielem Le Mans w jego genach, – mówi Hugues de Chaunac. Skorzysta z know-how zdobytego przy LMP1 Oreca 01, prototypie, który jest zarówno wydajny, jak i niezawodny. Udowodniliśmy to wielokrotnie, w szczególności kończąc 24-godzinny wyścig Le Mans w 2010 r. na czwartym miejscu, a edycję 2009 na piątym miejscu. »

Rozsądną cenę samochodu ustalono na 345 000 euro. Będzie miał możliwość dostosowania do silnika pożądanego przez każdego klienta. Z myślą o tym samochód został również opracowany przez biuro projektowe Oreca.

„Każdy klient może wybrać swój silnik, a my odpowiednio dostosujemy samochód, wyjaśnia David Floury, dyrektor techniczny. Jednak powszechny wybór może okazać się przydatny. Jest to idealne rozwiązanie, aby pomóc wszystkim w wspólnym rozwoju. »

Zespoły kupujące model 03 będą korzystać z pomocy zespołu „pomocy i części zamiennych” na każdym spotkaniu mistrzostw ze znakiem ACO.

„Nasz samochód będzie zgodny ze specyfikacjami ACO, ale nasz projekt jest ambitny, – mówi Hugues de Chaunac. Właściwie to coś więcej niż samochód. To pakiet, który oferujemy. Jesteśmy zarówno producentem, jak i zespołem operacyjnym. Znamy wymagania na najwyższym poziomie, poprzez naszą obecność w LMP1, ale także ograniczenia kosztowe, poprzez Formułę Le Mans. W tych dwóch obszarach Oreca pokazała swoje umiejętności. »

Jeśli najnowsze dzieło z warsztatów Signes trafi do pierwszych egzemplarzy na początku stycznia, pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone zainteresowanym zespołom w pierwszej połowie 2011 roku, w zależności od wybranego silnika.

0 Zobacz komentarze)