FIA modyfikuje regulamin Le Mans Hypercar

Komisja ds. Wytrzymałości FIA zatwierdziła szereg poprawek do regulaminu nowej kategorii Le Mans Hypercar.

opublikowany 11/05/2020 à 18:41

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

FIA modyfikuje regulamin Le Mans Hypercar

FIA zatwierdziła kilka zmian w regulaminie technicznym przyszłej kategorii Le Mans Hypercar (LMH), który musi działać jako najważniejsza kategoria WEC z 2021.

Federacja zwraca uwagę, że modyfikacje dotyczą mocy, masy i kontroli parametrów aerodynamicznych. Moc obniżono do 500 kW wobec początkowo planowanych 585 kW. Zmniejszona zostanie także waga z 1100 do 1030 kg.

Modyfikacje te muszą obniżyć koszty samochodów, zarówno pod względem rozwoju, jak i eksploatacji, oraz osiągnąć zbieżność z LMDh, której Niedawno ujawniono szczegóły techniczne. FIA potwierdza w ten sposób, że LMDh będzie dopuszczony w WEC, ponieważ minimalna masa, maksymalna moc i osiągi aerodynamiczne będą identyczne dla obu kategorii.

„Musimy wziąć pod uwagę zmieniające się otoczenie gospodarcze i przyjąć środki redukcji kosztów, aby wesprzeć wysiłki producentów, zauważa Richard Mille, przewodniczący Komisji Wytrzymałość FIA. Z prezentacją ACO/IMSA założeń platformy LMDh oraz decyzji Komisji Wytrzymałościowej FIA o modyfikacji specyfikacji technicznych kategorii Le Mans Hypercar, w końcu zaczynamy konwergencję. »

„Fakt, że obie platformy kwalifikują się do przyszłej najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, pozwoli na większą różnorodność podejść technicznych, a tym samym przyciągnie więcej zawodników. Jest to cel, nad którym od początku pracowały wszystkie zainteresowane strony – w tym producenci startujący w kategorii Le Mans Hypercar, FIA i ACO. To ważny krok dla przyszłości wyścigów długodystansowych.”Dodał.

„Przyszłość Endurance jest aktywnie budowana. Konwergencja ACO – IMSA, umożliwiająca zawodnikom najwyższej kategorii możliwość ścigania się w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA i IMSA WeatherTech SportsCar Championship, jest teraz konkretna i kompletna– zapewnił Pierre Fillon, prezes ACO. Rzeczywiście, LMDh (Le Mans Daytona „h”) i Le Mans Hypercar podlegają obecnie zbieżnym przepisom dotyczącym podobnych osiągów. Zespoły techniczne FIA ​​i ACO pracowały nad adaptacją regulaminu LMH, co zostało pozytywnie przyjęte przez producentów. To ogłoszenie jest kolejnym dowodem tej konstruktywnej współpracy, kluczowej dla naszej dyscypliny. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz