To właśnie w obecności Guya Ligiera Onroak Automotive oficjalnie podniósł zasłonę na temat swojego najnowszego dzieła Ligier JS P3 w ten czwartek na marginesie wyścigu 24 godziny Le Mans. Oczekuje się, że ten ostatni będzie ewoluował w serii WIĄZY i Asian Le Mans Series, a nawet w VdeV Wytrzymałość Serie gdzie egzemplarz LM P3 wyprodukowany w warsztatach Magny-Cours (Nièvre) powinien zostać wystawiony przez Graff Racing podczas finału w Estoril w listopadzie przyszłego roku.
Pod kierownictwem biura projektowego, kierowanego przez Nicolasa Clémençona, rozwój JS P3 skupiał się w szczególności na łatwości konserwacji i kontroli kosztów komponentów. Ważący 900 kg, dzięki zastosowaniu karbonowego monocoque zbudowanego we współpracy z HP Composites, prototyp LM P3 będzie przewoził silnik Nissan V8 o mocy 420 KM współpracujący z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią biegów firmy X-Trac. W centrum uwagi znajdował się także komfort kierowcy, w związku ze specjalnym systemem wentylacji zaprojektowanym wspólnie z firmą Exa.
„Dla mnie obecność Nissana jest bardzo ważna, komentuje Jacques Nicolet, szef Onroak. Jest głównym partnerem w świecie Endurance. Współpracujemy już z nimi w LM P2 i będziemy kontynuować w LM P3. Będziemy mogli skorzystać z usług Olivier Pla (który jeździł dla OAK Racing w 2014 roku) co zapewniło rozwój JS P2 i które dzięki umowie z Nissanem zapewni ciągłość rozwoju JS P3. »
Pierwsze egzemplarze powinny zostać dostarczone we wrześniu, a debiut konkursowy nastąpi w październiku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)