ACO dokonuje przeglądu dwóch punktów regulacji

We wtorek w Paryżu ACO zebrało producentów zaangażowanych lub mogących wziąć udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w celu wyjaśnienia niektórych kwestii regulacyjnych na następny i kolejne sezony.

opublikowany 07/10/2009 à 17:57

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

ACO dokonuje przeglądu dwóch punktów regulacji

Przed opublikowaniem pod koniec tego roku nowego regulaminu na rok 2011 Automobile Club de l'Ouest zgromadził w Paryżu różnych producentów, aby poinformować ich o różnych opcjach technicznych na nadchodzące sezony. W ten sposób ACO ogłosiło nowe silniki, ale przede wszystkim chciało sprecyzować dwie konkretne kwestie: usunięcie ograniczenia dotyczącego samochodów zamkniętych w 2011 r. oraz wyjaśnienie przepisów dotyczących GT 1 2010.

Jeśli chodzi o usunięcie w 2011 r. korzyści kołnierza w samochodach zamkniętych, ACO potwierdza, że ​​„zalety aerodynamiczne związane z tego typu nadwoziem kompensują obecnie ograniczenia związane z utrzymaniem maksymalnej temperatury w kabinie pasażerskiej. Prototypy LM P z nadwoziem otwartym lub zamkniętym wystartują zatem na równych zasadach. »

„Co więcej, wydłużenie czasu postojów w pit stopach nie daje już takiej przewagi otwieraniu samochodów, jak miało to miejsce w przeszłości” – czytamy w komunikacie prasowym. Wszystkie te obserwacje skłoniły ACO do wyjaśnienia tego punktu regulacji, aby producenci mogli przewidzieć swój wybór? samochód zamknięty lub otwarty – do budowy nowych prototypów na rok 2011.

Wreszcie, w odniesieniu do przepisów dotyczących GT 1 na rok 2010, ACO sprecyzowało, że „samochody kwalifikujące się do nowych mistrzostw świata GT 1 będą akceptowane na 24 godziny Le Mans oraz w serii Le Mans w 2010 r. » Punkt ten umożliwił także ACO zebranie pisemnych zobowiązań od trzech producentów na rok 2010 w zakresie nowych samochodów.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz