Jeśli konferencja prasowa zorganizowana przez ACO w Le Mans ma przede wszystkim charakter komunikacyjny, to jej prezes Jean-Claude Plassart nie mógł uniknąć pewnych pytań. I nawet uprzedzając te pytania, członkowie zarządu ACO przedstawili swoje pomysły na przyszłość 24 godziny Le Mans. Jeśli chodzi o kategorię główną, czyli LMP1, ACO pragnie kontynuować swoje działania w różnych kierunkach. Zgodnie z życzeniem wielu zespołów (Oreca, Pescarolo?) zalecana będzie równoważność różnych typów silników. ACO zmodyfikuje zatem przepisy dotyczące ciśnienia i kołnierzy turbo.
Inny środek ma na celu, poprzez czytanie między wierszami, zaspokojenie potrzeb Peugeot przeciwko Audi R15. Automobile Club de l'Ouest pragnie dokonać przeglądu wydajności aerodynamicznej samochodów poprzez wprowadzenie pewnych dostosowań regulacyjnych. Organizator 24 Godziny uzupełnia swoją orientację doprecyzowując, że doprecyzuje interpretację regulaminu. Wreszcie samochody hybrydowe będą akceptowane pod pewnymi warunkami.
Jeśli większość szefów zespołów uzna, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, wszyscy potępiają opóźnienie ACO w tych zmianach. Pozostają także w defensywie, ponieważ nie ogłoszono żadnych konkretnych działań. Na koniec gratulują okrągłego stołu, który zostanie zorganizowany do końca czerwca z udziałem drużyn. Jednak w roku 2009 zespoły, które uważają się za pokrzywdzone, będą musiały jedynie włożyć swoje ambicje do kieszeni.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)