Lapierre: „Zwycięstwo lub podium w Le Mans”

Nicolas Lapierre, wybrany przez Orecę na jednego z dwóch stałych kierowców podczas wyścigów wytrzymałościowych, zwierza się AUTOhebdo.fr z radości z kontynuowania przygody. I mówi nam więcej o tym programie na 2011 rok.

opublikowany 21/12/2010 à 23:44

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Lapierre: „Zwycięstwo lub podium w Le Mans”

Mikołaj Lapierre, co oznacza dla Ciebie jazda z Orecą w 2011 roku?
Bardzo dobrze, że mogę kontynuować przygodę z Orecą. W ostatnich latach zespół poczynił jedynie postępy. Tak czy inaczej, zwiążę się z nimi na dłuższą metę. To ciągłość. Cieszę się, że mogę przedłużyć kontrakt, zwłaszcza że będę jeździć z Loïcem. W tym sezonie pokazał, że jest bardzo szybki, mimo że spędził niewiele czasu na pokładzie 908. Współpraca z nim przez cały sezon będzie wspaniała.

Loic Duval, tak jak Ty, ciągłość i doświadczenie?
Z Loïcem znamy się od dawna, bardzo dobrze się dogadujemy. Byliśmy kolegami z drużyny F3 w Podpisie. Z pewnością byliśmy konkurentami, ale dobrze się dogadywaliśmy. Potem pozostaliśmy w kontakcie. Ponieważ dużo z nami jeździł, w 2010 roku oczywiście zbliżyliśmy się do siebie. Od czasu jego dni w F3 bardzo się zmienił, ponieważ dojrzał po przeprowadzce do Japonii. Na poziomie sportowym charakteryzuje się doskonałą szybkością. Osiągnął bardzo dobre wyniki modelem 908, mimo że nie był on łatwy w prowadzeniu i miał niewielkie doświadczenie za kierownicą.

Czy wahałeś się przed przedłużeniem przygody z Orecą?
Miałem kontrakt do końca 2011 roku, więc nie musiałem się martwić. Logiczne było dla mnie kontynuowanie współpracy z firmą Oreca, o ile będą mi oferować konkurencyjny sprzęt.

Czy martwiłeś się, gdy projekt Oreca 02 (samochód będący następcą Oreca 01 i dostosowany do przepisów z 2011 r.) został zamrożony?
Martwię się, że nie, ponieważ Hugues (de Chaunac, prezes Oreca) jest przedsiębiorcą i wiedziałem, że miałby inne, równie dobre rozwiązanie. Szkoda jednak, że projekt ten został zamrożony, ponieważ Oreca mogła zapewnić innowacyjny projekt, który mógłby się sprawdzić. Jednak w takim kontekście gospodarczym Hugues nie mógł sobie pozwolić na takie ryzyko.

Czy po zakończeniu projektu Oreca 02 uzyskałeś gwarancję, że w 2011 roku będziesz mógł jeździć konkurencyjnym samochodem?
Mam gwarancję, że po prostu jestem kierowcą Oreca, ponieważ wiem, że zespół nie chce nadrabiać zaległości. Ale ważne było, żeby zobaczyć, jak układa się współpraca Peugeot W tym roku. Chciałem sprawdzić, czy będziemy odgrywać ważną rolę, włączając czwarty samochód do strategii Peugeota. Tak też było, poszło bardzo dobrze i doszło do prawdziwej wymiany zdań. To mnie naprawdę uspokoiło.

Ale konkurencja w 2011 roku będzie ostra. Audi zaprezentowało zwłaszcza R18, który wydaje się bardzo agresywny. Nie boisz się cierpienia w obliczu tej rywalizacji?
Audi jest bardzo piękne, ale zawsze produkowali piękne samochody. Pewne jest, że walka będzie zacięta. Zamknięty prototyp jest nowością dla Audi, ale są bardzo dobre i szybko się dostosowują. Już zyskają na wydajności, ponieważ jasne jest, że jazda zamkniętym prototypem w Le Mans stanowi teraz przewagę aerodynamiczną. Ale Peugeot pojedzie bardzo szybko. Peugeot ma know-how i będzie w stanie dotrzymać kroku Audi.

Jaki jest Twój cel na nadchodzące sezony?

Celem średnioterminowym jest niewątpliwie podium lub zwycięstwo w lidze 24 godziny Le Mans.

Czy możesz już celować w zwycięstwo w Le Mans w 2011 roku?

Najpierw musimy zobaczyć poziom osiągów Peugeota. Z Loïcem i trzecim kierowcą będziemy mieli świetną załogę, z dojrzałym zespołem. Będziemy mieć dobre karty w ręku. Ale zawsze trudno jest przewidzieć wynik. Jesteśmy dobrze poinformowani o tym, co przydarzyło się nam w 3 roku.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz