Le Mans, kierowcy „z pogranicza”?

Przez cały tydzień trwania 24-godzinnego wyścigu zawodowi kierowcy narzekali na zachowanie początkujących kierowców za kierownicą prototypów LMP1 lub LMP2. Śledztwo w sprawie niepokojącego zjawiska na padoku.

opublikowany 17/06/2010 à 11:09

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Le Mans, kierowcy „z pogranicza”?

Mnożąca się liczba niedoświadczonych kierowców lub właścicieli zespołów pragnących zasiąść za kierownicą nie uspokoiła wszystkich zaangażowanych w wyścigi długodystansowe w Le Mans. Jeśli jedni nie mają nic przeciwko temu zjawisku, innych niepokoi różnica poziomów pomiędzy kierowcami tego samego samochodu. Tym samym prototyp LMP1 lub LMP2 może być bardzo szybki w rękach zawodowego kierowcy, a następnie znacznie wolniejszy, gdy pałeczkę przekaże pałeczkę kierowcy dżentelmena. Niekoniecznie informowany o odejściu świadków, niektórych kierowców Audi lub Peugeot musiał stawić czoła samochodom przegrywającym lub wygrywającym, w zależności od zmiany kierowców, o 10 do 12 sekund na okrążeniu!

Poza różnicą w prędkości wielu niepokoi samo zachowanie tych kierowców. „ Kiedy wychodzisz z zakrętów Porsche, że kierowca otwiera Ci drzwi, a gdy dojeżdżasz obok, zawraca Ci, gdy jedziesz 250 km/h, mówisz sobie, że nie będzie dobrze– wyjaśnił Sebastien Bourdais na AUTOhebdo.fr. Są gorące momenty. Czasami jest jak w pokerze. Z jednej strony nie możesz sobie pozwolić na czekanie za drugim samochodem na czas potrzebny do wyprzedzenia. Ale z drugiej strony, jeśli nie zaczekasz i nie podwoisz stawki tak szybko, jak to możliwe, możesz się utrzymać i wszystko stracić. Będziesz musiał być bardzo czujny w tej kwestii. »

Le Manceau nie jest jedynym, który obawiał się zachowania tych pilotów. Romain Dumas, zwycięzca 24 godziny Le Mans, wyjaśnił przed wyścigiem, że zawsze miał pewne obawy, wyprzedzając te szybkie, ale czasami słabo kontrolowane samochody. „ To oczywiste, bo nigdy nie wiadomo, jak zareaguje, co chce zrobić i nawet czy cię zobaczył.– zwierzył się nam Romain. Bo już tak trudno mu prowadzić samochód, że patrzy na drogę, a nie w lusterka. Istnieje prawo, które istnieje, ale nigdy nie zostało zastosowane. »

« Bardzo, bardzo szybko można utknąć w korku, powiedział nam fabryczny kierowca LMP1 na marginesie wyścigu. W tym roku jest to jeszcze trudniejsze, ponieważ przybyło mnóstwo nowych osób. Ogólny poziom jest niższy niż zwykle. Nie chcę tego oznaczać, ale jest to obserwacja: ogólny poziom jest niższy niż zwykle. W ruchu ulicznym jest to trudne, a nawet ograniczające. Niektórzy kierowcy mają ograniczone możliwości. To ludzie, którzy nie czują się komfortowo w samochodzie i potrafią wystraszyć się na tak trudnym torze. To część Le Mans, zawsze tak było, ale być może powinniśmy zadbać o średnią, ponieważ 20-sekundowa przerwa między dwoma kierowcami tego samego samochodu nie jest w porządku. »

Jest jednak pewien minus, ponieważ niektórzy panowie-kierowcy pokazali doskonałe tempo w Le Mans. Część z nich, przyzwyczajona od wielu lat do wyścigów samochodowych, teraz rywalizuje z kierowcami zawodowymi, pozwalając na walkę o podium prywatnym załogom. I nawet jeśli chodzi o zwycięstwo, ponieważ w GT1, to załoga Larbre Compétition zwyciężyła w Sarthe, podczas gdy trzej kierowcy, Julien Canal, Gabriele Gardel i Roland Bervillé, mieli tylko cztery starty w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. przed rozpoczęciem wyścigu w ostatnią sobotę i zwycięstwem.

Oprócz kontrowersji związanych z początkującymi kierowcami, niektórzy kierowcy zawodowi czasami znajdują się w centrum problemu z wyprzedzaniem, na przykład z powodu różnicy prędkości między LMP1 i GT2. W szczególności te dwie kategorie miały miejsce, gdy Manu Collard (Corvette nr 64), doskonały kierowca, ale zaskoczony wyprzedzeniem Anthony'ego Davidsona (Peugeot nr 1), popełnił błąd. „ Zwłaszcza na zakrętach Porsche nie chcą być wyprzedzani, mimo że są znacznie wolniejsi , zwierzył się Davidsonowi po tym incydencie. „ Dotrzymałem słowa, a on był zaskoczony. » Do zobaczenia w 2011 roku podczas spotkania z tymi wszystkimi aktorami i samochodami, które muszą współistnieć na 13-kilometrowym torze Le Mans.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz