Le Mans – Loïc Duval: „Równie magiczne, jak i okrutne”

Kilka dni po zakończeniu 83. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans Loïc Duval wspominał występy Audi nr 8 i wypadek, który sprawił, że stracił nadzieję na zwycięstwo.

opublikowany 20/06/2015 à 13:03

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – Loïc Duval: „Równie magiczne, jak i okrutne”

Podobnie jak R18 e-tron quattro nr 7 i nr 9, Audi nr 8 z trio Lucas di GrassiLoic Duval-Oliver Jarvis avait réalisé un bon début de course, restant sans forcer dans le sillage des Porsche 919 Hybrid. Malheureusement, peu avant 18h, un accident a fait voler en éclats leurs espoirs de victoire. Alors au volant, Loïc Duval raconte.

„Na początku okrążenia inżynier poinformował mnie o „strefie wolnej” (część uważana za niebezpieczną i dlatego ograniczoną do 80 km/h. Przyp. red.) na podejściu do zakrętu Indianapolis – mówi Francuz. Po minięciu drugiej szykany Mulsanne powiedział mi, że kierunek wyścigu właśnie poinformował go, że tor jest już wolny. Gdy dotrzemy na obrzeża Indianapolis, jeśli panele świetlne zaczną migać na żółto, flagi wymachiwane przez marszałków są zielone. Ostrzeżono nas jednak, że mają one pierwszeństwo przed wszelkimi innymi informacjami. Później dowiedziałem się, że kierunek wyścigu podał w radiu informację, że w tym momencie należy zignorować panele świetlne. Pomiędzy zieloną flagą a informacją, którą przekazał mi mój inżynier, trzymam się właściwej drogi. W moim aucie, gdy tor jest uznany za czysty, nic nie jest sygnalizowane. Ale tam, w ciągu kilku dziesiątych sekundy, znalazłem się przed sobą za ścianą pięciu samochodów, niektóre z nich pracowały na biegu jałowym pomimo zielonych flag. Przynajmniej jeden pilot musiał się zdezorientować. Dla mnie jest to niezrozumienie. Kévin Estre (Ligier JS P2 nr 34. przyp. red.), Marco Bonanomi (Audi R18 e-tron quattro nr 9. przyp. red.) i ja pozostaliśmy na pełnych obrotach. Próbowałem podać w prawo, w mysią dziurę, ale kontakt z tyłu po lewej stronie z a Ferrari wysłał mnie na tory. Jeśli na nasze nieszczęście mieliśmy szczęście i nie ponieśliśmy zbyt dużych obrażeń, traciliśmy turę i traciliśmy nadzieję na zwycięstwo. »

Czwarty na miejscu, rozczarowany, mistrz świata z 2013 roku będzie chciał zabłysnąć w ciągu ostatnich pięciu rund sezonu WEC, w celu „Pomóż Audi zdobyć koronę trzeciego świata. » Przypominamy, że kolejna runda WEC, 6-godzinny wyścig na torze Nürburgring, odbędzie się 30 sierpnia.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz