Le Mans – Paletou: „Rozglądam się”

Współpracując z Gibsonem 015S nr 41 LM P2 firmy Greaves Motorsport, Gaëtan Paletou odkrywa w tym roku Le Mans i już gra w czołówce.

opublikowany 12/06/2015 à 12:56

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – Paletou: „Rozglądam się”

Z GT Academy do 24 godziny Le Mans, nie minie dużo czasu, zanim przejdziemy z wirtualnego do rzeczywistego Gaëtan Paletou. 22-letni kierowca podpisał kontrakt zaledwie kilka dni przed startem klasyka w Le Mans Gibson 015S-Nissan LM P2 firmy Graeves Motorsport zastąpił Björna Wirdheima na szczycie sezonu Mistrzostw ŚwiataWytrzymałość. Francuz odkrywa tor Sarthe od dnia testowego.

«  Le Mans jest szalone. Nigdy nie widziałem takiego wydarzenia. Jestem tu pierwszy raz, powiedział nam w piątek. Poza tym to mój pierwszy raz tym samochodem na suchej nawierzchni, więc prędkości zmiany biegów są inne niż te, do których byłem przyzwyczajony wcześniej, więc jest dużo do przyswojenia w tym samym czasie. Myślę, że dobrze zrobiłem podczas testów, ale potem popełniłem mały błąd. Zespół wykonał świetną robotę, przywracając samochód do dobrej kondycji. Pobiegła doskonale z dobrymi czasami. »

Paletou, ustawiony obok Jona Lancastera i Gary'ego Hirscha, wierzy, że brytyjski zespół rozegra swój własny wyścig, zwłaszcza przeciwko Oreca 05 i Ligier JS P2. „Ponieważ jestem brązowym kierowcą, moim celem nie jest przebywanie zbyt daleko od kolegów z zespołu. W sumie przejechałem około 25 okrążeń, włączając dzień testowy. Zaczynam się oswajać, zwłaszcza w nocy, kiedy są one inne. To postępuje powoli. Nie omawialiśmy jeszcze strategii. Pewne jest, że wystartuje Jon Lancaster. Nasz zespół naprawdę coś gra, Nissan umieścił mnie w zespole, który jest w czołówce. Nasz pakiet działa dobrze, nawet jeśli samochód zaczyna być przestarzały. Znamy siłę naszego samochodu, który jest niezawodny. Wyścig odbędziemy w ciągu pierwszych kilku godzin. »

Widziane już w serii Blancpain Endurance Series na Nissanie GT-R Nismo GT3 oraz w WIĄZY w tym roku na Ginetta-Nissan LM P3 Akwitania wie, że główne wyścigi długodystansowe, takie jak Le Mans, charakteryzujące się różnicami w osiągach w poszczególnych kategoriach, wiążą się z pewną specyfiką. « Mam trochę większe ciśnienie. Prędkość jest. Przed wypadkiem byłem najszybszy na torze i nie prędkość muszę się uczyć, ale ruch na torze muszę poprawić. »

W kwalifikacjach
Gibson z numerem 41 ustanowił trzeci najszybszy czas za KCMG Oreca 05 z numerem 47 i Ligierem G-Drive Racing z numerem 2 JS P26.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz