W numerze 2187 (dostępnym od rana w kioskach m.intutaj w wersji cyfrowej), AUTOtygodniowo powie ci wszystko o przyszłych przepisach regulujących najważniejszą kategorięWytrzymałość z sezonu 2020-2021 WEC. Aby zaostrzyć apetyt, oto kilka rzeczy:
- Styl : Hypercar powiązany z marką.
- Budżet za sezon z 2 samochodami: 20 milionów dla producenta / 16 dla prywatnego zespołu
– Ustanowienie okna wydajności.
- System hybrydowy : SREC podłączony do przedniej osi (200 kW lub 270 KM); obowiązek udostępnienia go do wynajmu (2 mln euro za 2 samochody w sezonie). Ograniczona liczba na sezon pod groźbą kary. ECU (elektroniczny system sterujący systemem hybrydowym) zostanie ujednolicony.
- Efektywność aerodynamiczny (opór i siła docisku) ograniczona i zmierzona.
- Silnik termiczny : Moc (520 kW lub około 700 KM), masa, środek ciężkości i BSFC (jednostkowe zużycie energii) kontrolowane w oparciu o łatwe do osiągnięcia cele. Ograniczona liczba na sezon pod groźbą kary.
- zatwierdzenie : Ponad 5 lat, z możliwością zatwierdzenia przez producentów nowego modelu w tym okresie, jeśli chcą zmienić promowany model.
- Ewolucje poza sezonem: Bardzo ograniczone, muszą dotyczyć jedynie niezawodności, bezpieczeństwa, stylu lub mieć na celu zrekompensowanie wyraźnego deficytu wydajności.
- Testy : 3 sesje zbiorowe po dwa dni (z prawdopodobną możliwością wykonania dwóch prób wytrzymałościowych) + 4 dni wolne. Zespoły nie będą miały dostępu do samochodów pomiędzy rundami zagranicznymi.
- Zaręczynowy : Obowiązek producenta wystawienia co najmniej dwóch samochodów.
- Opony : Jeden producent. Te same gumki dla wszystkich.
- Tankowanie : Możliwość posiadania jednego miejsca do tankowania podczas wyścigów terenowychLe Mans, aby zmniejszyć o połowę ilość materiału przeznaczonego na tankowanie itp.
- Personel ograniczona (mówimy o 40 osobach na dwa samochody).
Oczywiście, jeśli wierzyć tym liczbom, koperta 20 milionów euro wystarczy na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, zarówno w WEC, jak i w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Choć w dalszym ciągu pierwsze miejsce będzie zajmowała technologia hybrydowa, układ napędowy będzie znacznie tańszy niż obecnie, a kryteria BSFC będą osiągalne znacznie łatwiej niż obecnie.
Aby dowiedzieć się więcej na temat przepisów na rok 2020 dla pierwszej kategorii Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, nie przegap numeru 2187 AUTOhebdo, dostępnego w kioskach oraz natutaj w wersji cyfrowej.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)