Le Mans – Prace i nowe zasady w ramach reżimu neutralizacji

Jak co roku, tor Sarthe dokona szeregu modyfikacji mających na celu poprawę bezpieczeństwa. Ponadto w ramach systemu samochodu bezpieczeństwa pojawia się nowy przepis.

opublikowany 20/12/2013 à 12:25

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – Prace i nowe zasady w ramach reżimu neutralizacji

Automobile Club de l'Ouest, organizujący klub 24 godziny Le Mans, ogłosiła dziś rano charakter prac, które zostaną podjęte w sezonie 2014. W związku ze śmiertelnym wypadkiem z udziałem Allana Simonsena, bariery zabezpieczające znajdujące się na początku prostej Mulsanne zostaną przesunięte. Narożnik Corvette będzie poddany pewnym pracom. I to w porozumieniu z nadzorującymi federacjami sportowymi.

Ponadto półdniowe szkolenie na symulatorze będzie obowiązkowe dla wszystkich kierowców, którzy nigdy nie brali udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans lub którzy nie ścigali się przez co najmniej 5 lat (tj. wszystkie edycje od 2009 r.). Odbędzie się ono w Le Mans na sprzęcie zatwierdzonym przez ACO i umożliwi kierowcom najlepsze zrozumienie specyficznych warunków wyścigowych danej imprezy, przy jednoczesnym zapamiętaniu różnych stref, w których znajdują się światła i flagi.

Na koniec należy zwrócić uwagę na wdrożenie procedury zwanej „strefą wolnego tempa” w celu ograniczenia wpływu obecności samochodu bezpieczeństwa na torze. Zasadą jest, że w przypadku zdarzenia i interwencji na torze ze strony sędziów, służb technicznych i medycznych, neutralizacja tylko części trasy. W tej strefie samochody nie będą mogły wyprzedzać ani przekraczać 60 km/h. Poza tą strefą rywalizacja zostanie wznowiona. Tę „strefę spowolnienia” można w razie potrzeby poprzedzić krótkim okresem całkowitej neutralizacji trasy przez samochody bezpieczeństwa.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz