Le Mans / WEC – Audi ujawnia szczegóły techniczne swojego R18 e-tron quattro 2014

Po ujawnieniu w zeszłą niedzielę pierwszego zdjęcia swojego nowego R18 e-tron quattro, Audi mówi dziś więcej o technologii swojej nowej broni, publikując nowe zdjęcia.

opublikowany 12/12/2013 à 11:20

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Le Mans / WEC – Audi ujawnia szczegóły techniczne swojego R18 e-tron quattro 2014

Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że nowy R18 e-tron quattro niewiele różni się od swojego przodka. Ale ostatecznie tak nie jest. Opublikowane dzisiaj nowe zdjęcia przedstawiają bardzo agresywny samochód. Ale przede wszystkim pod karoserią wszystko jest nowe. Według Audi jest to najbardziej skomplikowany samochód, jaki marka kiedykolwiek zbudowała. „Następne Audi R18 e-tron quattro należy do zupełnie nowej generacji prototypów Le Mans, podkreśla dr Wolfgang Ullrich, dyrektor oddziału sportowego firmy ringowej. Całkowicie zmieniły się założenia nowego regulaminu LM P1. Pomysł jest taki, aby osiągnąć czasy okrążeń podobne do tych, które osiągaliśmy w przeszłości, ale przy znacznie mniejszym zużyciu energii. Robienie więcej za mniej to bardzo awangardowe podejście. »

Podstawowe elementy nowego R18 e-tron quattro zostały zdefiniowane w 2012 roku, a projekt każdego elementu pod koniec tego samego roku. W porównaniu do zwycięzcy dwóch ostatnich edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans zmiany dotyczą układu napędowego, wymiarów podwozia, bezpieczeństwa i aerodynamiki... Wszystko w rzeczywistości. Audi postawiło na rozwiązania podobne do tych stosowanych do tej pory, ale oczywiście wszystko zostało zoptymalizowane i dodano system hybrydowy.

Jak informowaliśmy Was wyłącznie na początku września (patrz AUTOtygodniowo nr 1925), firma z Ingolstadt zastosuje zmodyfikowaną wersję swojego obecnego V6 TDI, z którym połączone zostanie koło zamachowe. Ten ostatni będzie magazynował energię KERS (Kinetic Energy Recovery System), która będzie podłączona, podobnie jak w tym roku, do przedniej osi, a także drugiego układu hybrydowego ERS-H (do odzyskiwania energii cieplnej system). Ten ostatni będzie połączony z silnikiem elektrycznym, który będzie przetwarzał energię cieplną wydzielaną przez spaliny na energię elektryczną, szczególnie po osiągnięciu limitu ciśnienia doładowania. Podczas przyspieszania zmagazynowana energia może zostać zwrócona na przednią oś lub do nowej elektrycznej turbosprężarki, w zależności od przyjętej strategii.

Kierując projektem Audi Sport LM P, Chris Reinke opowiada o: „rewolucja myślenia. Porzucono podstawowe podejście do sportów motorowych. Zamiast podkreślać moc, ograniczaniu podlega zużycie energii. Jest to w duchu obecnych czasów i otwiera przed inżynierami ogromną przestrzeń wolności. W 2014 roku na starcie Le Mans zobaczymy szeroką gamę koncepcji. » Nie będziemy narzekać…

Odnaleźć tutaj wszystkie zdjęcia Audi R18 e-tron quattro 2014.

0 Zobacz komentarze)