Ujawniono regulamin „Hypersamochodu” na lata 2020-2021

FIA zatwierdziła dziś podczas Rady Światowej regulamin najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata od sezonu 2020-2021.

opublikowany 06/12/2018 à 09:20

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Ujawniono regulamin „Hypersamochodu” na lata 2020-2021

Zgodnie z tym, co przeczytaliście w naszych felietonach, będzie on oparty na systemie „okna wydajności”, od którego zaangażowani producenci nie będą mogli uciec, aby zaoferować jak najściślejszą konkurencję przy konfrontacji różnych modeli wizualnie.

Zatem aerodynamika będzie ograniczona przez przejście w tunelu aerodynamicznym w skali 1, tak aby nie narzucało to konstrukcji samochodów, które będą wyposażone z przodu i z tyłu w dodatkowe zmienne.

Aby zachęcić do różnorodności silników spalinowych – o minimalnej masie 180 kg – ich moc zostanie ograniczona do 520 kW (707 KM), a silników elektrycznych podłączonych do osi do układu hybrydowego, podłączonych na przedniej osi na 200 kW (272 KM). Zgodnie z tym, co Wam ujawniliśmy, dozwolone jest stosowanie dwóch połączonych systemów hybrydowych, ale nie powinno to przynosić żadnych korzyści.

Akumulator musi ważyć co najmniej 70 kg, a silnik elektryczny 50 kg. Systemy hybrydowe muszą być dostępne do wypożyczenia w cenie 3 milionów euro (za sezon na dwa samochody).

Wdrożone zostaną środki kontroli kosztów. Rozwój będzie zatem ograniczony. Producent otrzyma możliwość zatwierdzenia 1 nowego samochodu w ciągu 5 lat, aby móc spełnić oczekiwania marketingowe marek.

Testowanie w sezonie jest ograniczone i znacznie ograniczone w porównaniu z obowiązującymi przepisami. Załoga (personel techniczny pracujący przy samochodzie) liczy maksymalnie 40 osób na dwa samochody.

W okresie poza Europą dostęp do samochodów będzie miał wyłącznie podczas zawodów, aby ograniczyć kosztowne testy i operacje w tym okresie oraz umożliwi zespołom lepsze zarządzanie budżetami i zasobami ludzkimi. Producent opon jest wyjątkowy. Dla każdego dostępne są trzy specyfikacje opon „na sucho” i dwie „na mokro”.

Wchodzi w grę sukces balastowy

Równolegle z przepisami technicznymi, aby zagwarantować spektakl, zawęzić ewentualne luki, a przede wszystkim uniknąć budżetów przeznaczanych na ekstremalny rozwój, w regulaminie sportowym zachowano zasadę „balastu sukcesu” (balast. przyp. red.).

I to ujawniliśmy wam w naszych felietonach. Waga jest zatem dodawana w zależności od liczby punktów zarejestrowanych w mistrzostwach. Tym samym za każdy zdobyty punkt do samochodu zostanie doliczone 0,5 kg, maksymalnie do 50 kg. Samochód utrzymuje tę masę przez cały sezon aż do 24 godziny Le Mans, gdzie cały ten „balast” zostaje usunięty przed finałem Mistrzostw ŚwiataWytrzymałość.

Założony cel chronometryczny zakłada, że ​​samochody te osiągną czas okrążenia w Le Mans w czasie 3:22 w kwalifikacjach i 3:27 w wyścigu.

Kilka dodatkowych danych technicznych:

– Dopuszczony będzie tylko jeden zestaw aerodynamiczny – zmienny. Każdy zmienny element może zająć tylko dwie różne pozycje, wybrane przez pilota, w czasie krótszym niż sekunda.

– Minimalna masa bez paliwa i pilota: 1040 kg, przy rozkładzie masy na przód 48,5% (z marginesem 1,5%).

– Silniki i systemy ERS muszą bazować na elementach dostępnych w samochodzie produkcyjnym. Na koniec sezonu 25–2020 musi zostać wyprodukowanych co najmniej 2021 egzemplarzy samochodu produkcyjnego wyposażonego w dany silnik i 100 na koniec kampanii 2021–2022. Silnik produkcyjny i jego pochodna wyścigowa będą podlegać homologacji przez ACO.

– Architektura tego silnika jest dowolna, ale jego moc nie może przekraczać 508 kW (690 KM.). Do końca sezonu 2021-2022 BSFC (jednostkowe zużycie paliwa - wyniesie 235 g/kWh i wzrośnie do 225 kg/kWh od 2022-2023. Na tym samym wykresie przepływ masowy będzie bardziej restrykcyjny w sezonie 3.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz