Regulamin techniczny LM P2 2017 jest nadal przedmiotem dyskusji

Kategoria LM P2 musi przejść głębokie zmiany do 2017 roku. Więcej szczegółów powinno zostać ostatecznie przekazanych na marginesie 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

opublikowany 11/04/2015 à 10:56

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Regulamin techniczny LM P2 2017 jest nadal przedmiotem dyskusji

Prace prowadzone obecnie przez Automobile Club de l'Ouest, theIMSA oraz FIA w sprawie nowych przepisów technicznych dla kategorii LM P2 2017 (patrz Ah nr 2001) Kontynuować. Priorytetowe cele przyszłych przepisów mają na celu przede wszystkim dalszą redukcję kosztów i umożliwienie zespołom startu w LM P2 w różnych mistrzostwach. azjatyckiLMS, WIĄZY, WEC (i 24 godziny Le Mans), ale także USC, przy poszanowaniu specyfiki wymaganej przez IMSA w tym ostatnim przypadku.

„Musimy pamiętać, że LM P2 nie jest kategorią dla największych producentów samochodów spoza Ameryki Północnej, ale jest przeznaczona przede wszystkim dla prywatnych zespołów i kierowców, – precyzuje Pierre Fillon, prezes ACO. Musimy zatem zbudować skuteczny model gospodarczy dla nich, ale także dla producentów podwozi i silników. Przeprowadzono już konsultacje z dwudziestoma jeden producentami silników w sprawie najlepszego rozwiązania w zakresie redukcji kosztów. I była jednomyślność co do tego, żeby tylko utrzymać?jednego dostawcy silników. Decyzja ogłoszona niedawno przez Światową Radę Sportów Motorowych (w marcu ubiegłego roku w Genewie), a zaproszenie do składania ofert zostanie ogłoszone latem przyszłego roku. »

„Podążamy także za logiką ekonomii skali dla części elektronicznej (pojedyncze urządzenie) i obudowy (ograniczona liczba producentów) dbając jednocześnie o utrzymanie różnorodnych samochodów drogich naszym fanom. » Więcej szczegółów zostanie przekazanych na konferencji prasowej ACO w tygodniu, w którym odbędzie się 24-godzinny wyścig Le Mans (13-14 czerwca).

Jednocześnie IMSA potwierdziła pewne cechy specyficzne dla USC American Endurance Championship. W szczególności do kategorii Prototyp zostanie dopuszczonych kilku producentów silników, a nadwozia będą mogły otrzymać ograniczoną liczbę elementów konstrukcyjnych. W 24-godzinnym wyścigu Le Mans wymagane będzie jednak oryginalne nadwozie producenta.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz