Powrót Audi do Le Mans nabiera kształtów

Niemiecki producent podał nowe szczegóły dotyczące jego powrotu do La Sarthe i poszczególnych konkursów prototypów.

opublikowany 29/04/2021 à 12:37

Gonzalo Forbes

3 Zobacz komentarze)

Powrót Audi do Le Mans nabiera kształtów

Po ostatnim udziale w rynku w 2016 roku, Audi przygotowuje się do wielkiego powrotu Wytrzymałość. Jeśli jego przybycie nie jest planowane przed 2023 rokiem i 24-godzinnym wyścigiem Daytona w IMSA, młodsza siostra R18 jest obecnie w fazie rozwoju po drugiej stronie Renu.

« Nowa kategoria LMDh doskonale wpisuje się w naszą nową koncepcję sportów motorowych, podkreśla Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH i szef działu sportów motorowych w Audi.

Regulamin pozwala nam zgłaszać fascynujące samochody wyścigowe do prestiżowych zawodów na całym świecie. Dodatkowo wykorzystujemy synergie wewnątrz Grupy Volkswagen w ramach naszej strategii partnerstwa ".

Amenée a représenter Audi au plus haut niveau dans les prochaines années, la successeur de la R18 est actuellement conçue en collaboration avec Porsche, appartenant au même groupe. « Jedną z mocnych stron Grupy Volkswagen jest współpraca z branżą odpowiedzialną za rozwój samochodów produkcyjnych, kontynuuje Julius Seebach.

Obecnie używamy tego modelu w sportach motorowych. Nowy prototyp będzie oryginalnym Audi, podobnie jak niedawno wprowadzone na rynek Audi RS e-tron GT i również został opracowany na wspólnej platformie z Porsche ".

Bardzo ważny projekt

Audi, bardzo zajęte powrotem do wyścigów Endurance, pracuje jednocześnie nad swoim projektem związanym z Dakarem 2022. Zespół Dakar znajduje się obecnie pod większą presją, biorąc pod uwagę, że do ich pierwszego udziału w imprezie pozostało zaledwie 8 miesięcy– dodaje Andreas Roos, kierownik projektu w Audi Sport. Ale chcemy też być doskonale przygotowani na powrót do Le Mans. Z tego samego powodu oba projekty są realizowane równolegle i mają tę samą wagę ".

Świadczą o tym decyzje podjęte już przez osoby nadzorujące projekt. „ Wybraliśmy naszego partnera w zakresie podwozi (Według naszych informacji Multimatic utrzyma linę) i podjął decyzję w sprawie projektu silnika, precyzuje Andreas Roos. Dzięki Audi Design definiujemy wygląd samochodu, który zachwyci naszych fanów ".

Jeśli nie ujawni dokładnej daty, Andreas Roos uznaje, że celem jest zobaczenie pierwszego prototypu na kołach „ na początku przyszłego roku » i przeprowadzić inauguracyjne kołowanie « w pierwszym trymestrze „. A " intensywny program » w 2022 r. z zamiarem oficjalnego powrotu do rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Daytona w styczniu 2023 r.

Powrót do wyścigów wytrzymałościowych Audi otwiera także drzwi zespołom klientów, co jest jedną z największych zalet producenta pierścieni, dzięki nowym przepisom LMDh. „ W projekcie LMDh kontynuujemy filozofię, która przyświecała nam, gdy zaczynaliśmy od prototypu, wyjaśnia Andreas Roos.

Audi R8 było nie tylko prototypem odnoszącym największe sukcesy w latach 2000–2006, ale także znakomicie radziło sobie z naszymi klientami za sterami (...) Naszym celem jest, oprócz naszych samochodów fabrycznych, od samego początku oddanie samochodu w ręce profesjonalnych zespołów klientów. Obecnie oceniamy to wewnętrznie ".

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

3 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

3 Uwagi)

Gonzalo Forbes

29 o 09:2022

[…] Ogłasza się powrót Audi do Le Mans […]

Gonzalo Forbes

02 o 08:2022

[…] Powrót Audi do Le Mans nabiera kształtów […]

Gonzalo Forbes

06 o 10:2021

[…] Powrót Audi do Le Mans nabiera kształtów […]

Aby napisać komentarz