Twórcy płyty Nordschleife wyjaśniają ten wyczyn

Timo Bernhard, Andreas Seidl i Fritz Enzinger podzielają tę samą radość po uzyskaniu fantastycznego czasu na północnej pętli toru Nürburgring w piątek z czasem 5'19"546.

opublikowany 29/06/2018 à 16:22

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Twórcy płyty Nordschleife wyjaśniają ten wyczyn

Porsche zapisał nową kartę w historii sportów motorowych, ustanawiając całkowicie szalony rekord okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring (Niemcy), czyli Nordschleife. Timo Bernardowi wystarczyło jedynie 5'19''546, aby pokonać okrążenie toru o długości 20,8 km.

37-letni Niemiec faktycznie pobił poprzedni rekord o 52 sekundy, należący do zmarłego Stefana Bellofa w Porsche 956 w 1982 r. „Dla mnie Stefan Bellof jest i pozostaje gigantem. Dziś mój szacunek dla jego wydajności i ówczesnej technologii stał się jeszcze ważniejszy.”, przyznaje skromnie, podwójnemu zwycięzcy 24 godziny Le Mans (Sarthe).

 

Jednak Timo Bernhard wykonał w piątek okrążenie, które z pewnością zostanie zapamiętane. Ten ekspert w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring kilkakrotnie przekraczał prędkość 300 km/h, szczyt przy 369,4 km/h w linii prostej wkrótce na końcu trasy (przejście Döttinger Höhe).

Jeszcze bardziej olśniewające, przyspieszenie prototypu LM P1 (wspomagane przez restytucję energii na wyjściu z zakrętu) umożliwiło połykanie krętych odcinków z dużą prędkością. „Regularnie bywam na Nordschleife. Ale dzisiaj, Odkryłem ten obwód z nowej perspektywy. Evo było doskonale dostrojone. Dzięki aerodynamicznemu dociskowi, Sekcje zakrętów pokonywałem na pełnych obrotach, choć nigdy bym nie pomyślał, że to możliwe. "

 

 

Aerodynamika 919 Hybrid została znacząco przerobiona poprzez powiększony przedni dyfuzor i bardziej imponujące tylne skrzydło ze zintegrowanym systemem DRS. Przeprojektowano także podłogę. Tak wyglądała wersja Evo Porsche 919 Hybrid jego poparcie wzrasta o 53%. Moc jest szalona: prawie 1 koni mechanicznych za jedyne 200 kg.

Andreas Seidl, dyrektor zespołu programu LM P1 do 2017 r., jest dumny z tego osiągnięcia. „Przygotowywaliśmy się do ataku od zeszłej zimy, we współpracy z Michelin, zachowując jednocześnie wielki szacunek dla tego toru. Udało nam się zademonstrować pełny potencjał 919 Evo. Wybór Timo był logiczną decyzją. Gratulujemy wyjątkowego pilotażu; znalezienie równowagi pomiędzy atakiem a ostrożnością było kluczowe. »

 

Wreszcie Fritz Enzinger, wiceprezes działu Porsche w LM P1, cieszy się, że marka z Weissach (Niemcy) pojawia się na firmamencie czasów Nordschleife. „ Osiągnięć naszego zespołu nie będzie łatwo powtórzyć – trzy tytuły mistrzowskie w Le Mans, trzy korony Mistrzostw Świata Kierowców i Producentów.Wytrzymałość (WEC).

Pożegnalna trasa koncertowa jest hołdem dla tamtych lat. Nie chcieliśmy, aby najbardziej innowacyjny samochód swoich czasów zniknął po cichu z muzeum. Dzięki wsparciu naszych partnerów udało nam się opracować Evo. »

Jednak rekord Nordschleife nie będzie już wymagał innych. Porsche potwierdziło, że w tym roku nie będzie dalszych prób. W każdym razie widzowie będą mogli podziwiać go w demonstracji przy kilku okazjach:
-Fun Cup w Spa-Francorchamps (Belgia, 6-7 lipca)
-Goodwood Festival of Speed ​​(Wielka Brytania, 12-15 lipca)
-Festiwal Porsche w Brands Hatch (Wielka Brytania, 2 września)

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz