LMDh z Hypercars w Le Mans w 2022 r

Od sezonu 2021–2022 w WEC i 2022 w IMSA dwie główne serie na planecie Endurance będą miały wspólne przepisy.

opublikowany 24/01/2020 à 18:06

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

LMDh z Hypercars w Le Mans w 2022 r

Zgodnie z tym, co zdradzaliśmy Wam w ostatnich miesiącach, Automobile Club de l’Ouest (ACO) iIMSA osiągnęły porozumienie w sprawie regulaminu swoich przyszłych kategorii premierowych. Rozporządzenie, które zacznie obowiązywać od sezonu 2021-2022 WEC oraz z kampanii IMSA 2022.

Konferencja prasowa zorganizowana na marginesie 58. edycji podwójnej wieży zegarowej na Florydzie w piątek, 24 stycznia, potwierdziła tę informację. Tym samym producenci będą mogli powalczyć o ogólne zwycięstwo w 24 godziny Le Mans, podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona lub nawet 12-godzinnego wyścigu w Sebring jednym i tym samym samochodem spełniającym przepisy LMDh (Le Mans Daytona h).

Będą one oparte na jednym z czterech podwozi akceptowanych w LM P2 (zawsze Oreca, Onroak, Dallara lub Multimatic), na które zawodnicy wszczepią wybrany przez siebie silnik, standardowy układ hybrydowy oraz nadwozie mocno nawiązujące do pojazdów produkcyjnych marki w tym bronią interesów. W Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałośćbędą zatem działać obok hipersamochodu Le Mans, w tej samej klasie.

 

 

„Dzisiaj wielkim zwycięzcą jest wyścig wytrzymałościowy, ponieważ drzwi są teraz otwarte dla znacznie większej liczby zawodników, którzy mogą konkurować na najwyższym poziomie po obu stronach Atlantyku tym samym samochodem, zadeklarował Gérard Neveu, dyrektor WEC. 

Obie organizacje należy pochwalić za wizję i ducha współpracy. Le Mans Hypercars i nowe samochody LMDh ścigające się razem w Le Mans lub Daytona będą niezwykle ekscytującą perspektywą dla fanów wyścigów wytrzymałościowych na całym świecie. »

Ze swojej strony prezes ACO Pierre Fillon celuje „kluczowy punkt wyjścia dla przyszłości wspólnej wytrzymałości. Platforma ta pokazuje konwergencję osiągniętą przez nasze dwa podmioty. To ogromny sukces Endurance. Producent wkrótce będzie mógł wziąć udział w najwyższej kategorii dwóch mistrzostw, FIA WEC i WeatherTech Championship. Ta długoterminowa wizja sportowa i marketingowa, która jest na tyle rzadka, że ​​warto ją podkreślać, stworzy wiele możliwości. »

Według Johna Doonana, dyrektora generalnego Imsa, „Wraz z rozpoczęciem 51. sezonu IMSA entuzjaści wyścigów wytrzymałościowych mogą uznać dzisiejszy dzień za jeden z najważniejszych dla IMSA, ACO i Endurance. Zaproponowanie wspólnej platformy umożliwiającej rywalizację najwyższej kategorii na poziomie międzynarodowym zawsze było celem naszych podmiotów, naszych producentów, a przede wszystkim, co najważniejsze, wszystkich fanów wyścigów wytrzymałościowych na świecie, szczególnie w dłuższej perspektywie. 

Dlatego z dumą ogłaszamy dzisiaj, że jest to teraz możliwe. Jesteśmy bardzo wdzięczni za współpracę z naszymi partnerami ACO i bardzo otwarty dialog z producentami, który pozwolił nam dzisiaj zaprezentować tę platformę LMDh. »

Dalsze szczegóły dotyczące przepisów technicznych LMDh zostaną ujawnione w połowie marca podczas Super Sebring.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz