Oreca 03 LMP2 ewoluuje na rok 2012

Oreca zmodernizowała swój 03 LMP2, aby dostosować go do nowych przepisów technicznych. Francuski producent jest pewien optymalizacji wydajności swojego prototypu.

opublikowany 17/01/2012 à 10:38

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Oreca 03 LMP2 ewoluuje na rok 2012

Oreca 03 LMP2 spisał się bardzo dobrze w 2011 roku, zdobywając tytuł producentów wraz z Nissanem w LMS oraz tytuł zespołowy z Signatech Nissan w ILMC. Ale Oreca chce dodać zwycięstwo do tej listy 24 godziny Le Mans, sukces, który w zeszłym roku odniósł Zyek-Nissan z Geaves Motorsports. Jeśli wprowadzone nowe przepisy zmusiły inżynierów do sprawdzenia swojego egzemplarza, wynik wydaje się odpowiadać oczekiwaniom. Płetwa rekina jest teraz wyraźnie widoczna na nadwoziu LMP2, ale Christophe Guibbal, dyrektor biura projektowego, zapewnia, że ​​zmian jest wiele.

„Chcieliśmy ulepszyć samochód na wszystkich poziomach, potwierdza to drugie. Włożono wiele pracy, aby samochód był bardziej niezawodny i zoptymalizowany. Dotyczy to w szczególności układu kierowniczego i układu wydechowego, ale także kilku elementów mechanicznych, takich jak zawieszenie. Te zmiany regulacyjne nie pozostają bez konsekwencji, szczególnie w zakresie czystej wydajności. Otwory w przedniej i tylnej masce powodują utratę finezji: powoduje to większy opór powietrza i większy docisk aerodynamiczny. Logicznie rzecz biorąc, pierwszym celem było znalezienie właściwej równowagi aerodynamicznej poprzez wprowadzenie nowych elementów aerodynamicznych i udało nam się uzyskać lepszą finezję. Wizualnie najbardziej rzucającą się w oczy nowością jest z pewnością płetwa rekina. Ale mamy może rozwiązania mniej widoczne, a skuteczne, jak np. splitter, który został poddany specjalnemu potraktowaniu. » Choć w poszukiwaniu wydajności, inżynierowie Signes cały czas mieli z tyłu głowy filozofię tej kategorii LMP2, dlatego zwracali uwagę na ostateczny koszt nowej wersji swojego prototypu. „Szukaliśmy zainteresowania naszych zespołów klientów, a nie interesów komercyjnych. Mogliśmy zastosować zupełnie inną aerodynamikę, zaprojektować zupełnie nowy samochód wokół naszego monocoque. Nie miałoby to sensu w świetle ducha kategorii. »

Wersja Oreca 03 2012 powinna pojawić się już pod koniec stycznia. Z komunikatu prasowego wynika, że ​​do chwili obecnej do prototypu zaprojektowanego w warsztatach Signes, czy to w Mistrzostwach Świata, wejdzie sześć zespołów.Wytrzymałość (WEC) lub Europejska Seria Le Mans (WIĄZY).

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024