Mekachrome na wszystkich frontach w 2018 roku

Francuski producent silników będzie miał w 2018 r. napięty program, obejmujący produkcję 6-litrowego turbodoładowanego silnika V3.4, który będzie wyposażany Ginetta LMP1 w WEC.

opublikowany 15/12/2017 à 16:57

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Mekachrome na wszystkich frontach w 2018 roku

Mecachrome Motorsport będzie obecne w wielu mistrzostwach w przyszłym roku. Francuski producent silników, którego warsztaty mieszczą się w Aubigny-sur-Nère (Cher), pracuje w szczególności nad 6-litrowym turbo V3.4, który będzie ekskluzywną jednostką Ginetta LMP1 wybraną przez zespół Manor TRS Racing w WEC.

Blok silnika wzorowany jest na tym, który jest obecnie stosowany w serii GP3 (w wersji atmosferycznej) i który dotrze do nas F2 w przyszłym roku, gdzie Mecachrome będzie także wyłącznym producentem silników.

Wydajność zostanie zoptymalizowana dzięki bezpośredniemu wtryskowi pod ciśnieniem 250 barów. Zmiany zostaną również wprowadzone w turbosprężarce, komorze spalania, tłoku i dystrybucji. Prawie wszystkie komponenty są opracowywane we własnym zakresie, z wyjątkiem sprężyn zaworowych (wyprodukowanych przez NHK w Japonii), zaworów (wyprodukowanych w Zanzi we Włoszech) oraz tłoków i korbowodów (wyprodukowanych w Pankl w Austrii).

„Program nowego V6 rozpoczął się około dwa i pół roku temu, komentuje Bruno Engelric, dyrektor Mecachrome Motorsport. Zostaliśmy wybrani do produkcji silników dla serii GP3 i mistrzostw FIA Formuły 2, a kiedy zdecydowaliśmy się na uruchomienie projektu LMP1, było oczywiste, że ten silnik będzie idealną platformą. »

„Oczywiście w kategorii LMP1 Private WEC jest wielu zawodników i będziemy musieli przekroczyć nasze granice. Musieliśmy dostosować wiele parametrów silnika, ale nie ograniczają nas przepisy – nasz program rozwoju zależy po prostu od budżetu zespołów, z którymi będziemy pracować. »

„Pojedyncza turbosprężarka zostanie zainstalowana pośrodku „V” i będzie się różnić od tej stosowanej w F2. Rozważaliśmy możliwość zamontowania podwójnej turbosprężarki, ale uważamy, że najlepszym kompromisem – po części ze względu na charakterystykę silnika – pozostaje zastosowanie tylko jednej turbosprężarki. Powinniśmy wiedzieć, na którym miejscu w hierarchii jesteśmy po Le Mans, ale mamy już listę parametrów, które możemy dostosować. Ten projekt jest ekscytujący i bylibyśmy zachwyceni możliwością współpracy z innymi zespołami” dodał Bruno Engelric.

Mecachrome planuje również produkcję silnika przystosowanego doIMSA oparty na 6l V3.4. Francuski producent silników jest również odpowiedzialny za obróbkę i montaż 4-cylindrowej turbosprężarki, która będzie montowana w Citroënie C3 R5.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz