Nowość w LM P1 z 2018 roku

Wycofanie się Porsche zmusiło władze zarządzające do pewnego przeglądu przepisów LM P1 od przyszłego sezonu.

opublikowany 02/09/2017 à 04:23

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Nowość w LM P1 z 2018 roku

28 w lipcu zeszłego roku, Porsche a officialisé son retrait du LM P1 dès la fin de l’exercice 2017. Un retrait qui a incité les instances dirigeantes à revoir quelque peu le règlement technique de la catégorie-reine, afin de garder celle-ci aussi attrayante que possible.

Cztery środki, ogłoszone w tym samym czasie co kalendarz 2018-2019, zostały zabrane:

– Od lat 2018-2019 i później w LMP1 będzie istniała tylko jedna kategoria (a co za tym idzie, jedna klasyfikacja generalna).

– Aby umożliwić dostęp do tej kategorii od sezonu 2018-2019, poziom wydajności obecnych prototypów niehybrydowych, zarządzany przez równoważność technologiczną, zostanie dostosowany do aktualnych przepisów hybrydowych LMP1.

– Każdy zawodnik zgłoszony do LMP1 będzie miał taki sam potencjał, niezależnie od rodzaju zastosowanego silnika. Jednak niewielka przewaga pozostanie na korzyść silników hybrydowych pod względem autonomii, dzięki ich mniejszemu zużyciu paliwa.

– Nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w obecnych przepisach dotyczących podwozi (kwalifikują się tylko podwozia LMP1), ale w celu ułatwienia dostępu do kategorii LMP1 oferowany będzie szerszy wybór podwozi i silników. W zależności od wybranych kryteriów, zostanie wdrożona równoważność technologii pomiędzy silnikami z turbodoładowaniem i silnikami wolnossącymi (tak jak miało to miejsce w przeszłości w przypadku silników benzynowych i wysokoprężnych).

Wszystkie te decyzje będą obowiązywać przez kolejne dwa sezony. W przyszłości zostaną ogłoszone inne decyzje regulacyjne, które nie zostały jeszcze sfinalizowane, np. zmniejszenie liczby procesów prywatnych i zbiorowych.

Ponadto regulamin LMP1 2020 zostanie zmodyfikowany w porównaniu do tego, co ogłoszono na marginesie poprzedniego 24 godziny Le Mans. Jednak ACO i FIA pozostają przekonane, że hybrydyzacja musi zachować preferowane miejsce w wytrzymałości, ale nie za wszelką cenę. Budżety inwestowane w ostatnich latach w LMP1 nie są już możliwe i powrót do rozsądnych wartości budżetowych powinien pozwolić wszystkim producentom na ściganie się w tej dyscyplinie.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz