Oreca formalizuje swój powrót do LMP1 wraz z Rebellion

Oreca w końcu potwierdziła swój powrót do najwyższej kategorii WEC. Producent Var dostarczy firmie Rebellion Racing podwozie LMP1 o nazwie Rebellion R 13.

opublikowany 05/02/2018 à 11:58

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Oreca formalizuje swój powrót do LMP1 wraz z Rebellion

Oreca sformalizowała swój powrót do LMP1, ogłaszając nowe partnerstwo z Rebellion Racing. Jak ujawnił nam Hugues de Chaunac, prezes francuskiej firmy w numerze 2050 AUTOtygodniowo, producent Var powraca do najwyższej kategorii WEC na supersezon 2018–2019, tworząc podwozie oparte na Oreca 07 LMP2, które docelowo otrzyma nazwę Rebellion R 13.

„Zaprojektowanie nowego prototypu w LM P1 to ogromne wyzwanie, komentuje Hugues de Chaunac. Kiedy biuro projektowe przystępowało do projektowania Oreca 07, chcieliśmy zrobić prawdziwy krok naprzód w porównaniu z Oreca 05. Sukcesy osiągnięte w tym roku motywują nas do ataku na tę bardzo trudną, premierową kategorię. Wyposażony w silnik wolnossący, wyzwanie dla naszego LM P1 pozostaje wielkim wyzwaniem w porównaniu z hybrydami. Ale Rebellion R 13 będzie bardzo zmotywowanym pretendentem. »

AUTOtygodniowo ujawnił także w zeszłym tygodniu, że podwozie Oreca LMP1 będzie napędzane ulepszoną wersją Gibsona V8, w który wyposażone są LMP2.

Rebellion Racing wystawi w tym roku wybrane załogi z Neelem Jani, Thomasem Laurentem, Gustavo Menezesem i André Lottererem, którzy dołączą do Mathiasa Beche i Bruno Senny.

Nie będzie to pierwszy raz, kiedy podwozie Oreca będzie rywalizować w LMP1, ponieważ francuski producent wyprodukował już Oreca 01, który brał udział w zawodach 24 godziny Le Mans 2010 oraz Rebellion R-One, który jeździł w Sarthe w 2014 roku.

0 Zobacz komentarze)