W przeszłości podróże przez Atlantyk często kończyły się dla Oreca sukcesem. Hugues de Chaunac o tym wie i zamierza wykorzystać doświadczenie rasy amerykańskiej do narzucenia Peugeot 908 HDi FAP podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring.
„Sebring to wyjątkowy wyścig, ponieważ na torze znajduje się taka sama liczba samochodów jak w Le Mans, ale na torze dwa razy krótszym” – wyjaśnia szef zespołu Var. Aby wygrać, niekoniecznie musisz być najbardziej wydajny: musisz być najbardziej wykwalifikowany w ruchu drogowym. Piloci nie mogą popełnić najmniejszego błędu. Klucz do sukcesu jest jasny: trzeba być bardzo cierpliwym, konserwatywnym i nie zatrzymywać się niepotrzebnie na trybunach. Naszą ambicją jest wejście na podium, najwyższy stopień byłby idealny, a my mamy doświadczenie w wygrywaniu na amerykańskiej ziemi. »
Trio w składzie Mikołaj Lapierre, Loic Duval i Olivier Panis będą musieli stawić czoła wyprawie pełnej pułapek, aby zdobyć Graala. Pierwszym wyzwaniem będzie pokonanie nowego oficjalnego Peugeota 908, drugim pokonanie dystansu w obliczu doskonałej niezawodności Audi. Jednak nieprzewidywalny charakter 12-godzinnego wyścigu w Sebring sprawia, że jest to wyścig niezwykle otwarty na wszystkie scenariusze.
„Tutaj wyścig jest przede wszystkim widowiskiem, stąd częste wyjazdy samochodu bezpieczeństwaé – kontynuuje Hugues de Chaunac. W Europie do wywieszenia żółtej flagi potrzebny jest poważny incydent, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych przy najmniejszym alarmie rasa zostaje zneutralizowana. Dobrze znamy strategię, którą należy przyjąć, ponieważ zrealizowaliśmy dwa pełne sezony w latach 2000 i 2001 w Stanach Zjednoczonych. Będziemy wiedzieć, jak się dostosować. »
Obecnie w kioskach dostępny jest Przewodnik AUTOhebdo ILMC, zawierający wszystkie zespoły, wszystkie samochody, wszystkich kierowców, tory, problemy itp.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)