Peugeot 908: Pescarolo będzie musiał zapłacić

Po wypadku Benoîta Tréluyera w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, podczas którego powierzony firmie Pescarolo Sport Peugeot 908 HDi FAP uległ zniszczeniu, francuski producent przekazał rachunek zespołowi Henriego Pescarolo.

opublikowany 14/08/2009 à 15:18

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Peugeot 908: Pescarolo będzie musiał zapłacić

Podczas 24 godziny Le Mans, temat był zbyt drażliwy, aby go omawiać. Debaty skupiały się najpierw na stanie zdrowia Benoîta Tréluyera, co do którego wszyscy obserwatorzy zastanawiali się, czy udało mu się wyjść bez szwanku z wypadku za kierownicą Peugeot 908 HDi FAP powierzone firmie Pescarolo Sport. Personel medyczny musiał spędzić dwadzieścia minut na wyciąganiu Francuza z prototypu, zanim dyrektor zespołu zapewnił o stanie zdrowia kierowcy.

Jednak dwa miesiące po brutalnym zejściu z toru Peugeot podsumował sytuację. Ponieważ samochód nie został wypożyczony firmie Pescarolo Sport, a jedynie powierzony, rachunek wynosi 300 000 euro. „ Na początku było ustalone, że jeśli szkoda powstała z przyczyn niezależnych od Peugeota, to my będziemy musieli za nią zapłacić. », zwierza się Henri Pescarolo w L?Equipe. Ponieważ szef zespołu Le Mans nie ubezpieczał swoich samochodów od początku przygody w Pescarolo Sport, rachunek w całości pokryje zespół.

« To 908 powierzono firmie Pescarolo Sport, a nie wypożyczono– dodaje w dzienniku Olivier Quesnel. Powinna była być ubezpieczona, ale nie była, trochę szkoda. Z naszej strony fakturowaliśmy jedynie tyle, ile nas kosztowały dodatkowe zakupy i produkcja. To rachunek na kwotę około 300 000 euro. » Dyrektor Peugeot Sport dodaje, że do rachunku nie doliczono kosztów części, które można było zastosować wyłącznie w tej 908, gdyż była to wersja z 2008 roku.

Jednak okoliczności wypadku Benoîta Tréluyera nadal nie zostały wyjaśnione. Chociaż nie można wykluczyć błędu pilota, przyczyną zjechania z drogi mogła być również awaria techniczna. Jednak Henri Pescarolo jest gotowy ponieść koszty zniszczenia, uznając, że „ To nie jest bardzo drogie „. Rekordzista udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans dodaje, że „ W przeszłości za każdym razem, gdy mieliśmy wypadek, wysokość szkody była mniejsza niż kwota udziału własnego, która zostałaby nam naliczona. Jeśli chodzi o 908, wymagałoby to tak drogiego ubezpieczenia, że ​​w dalszym ciągu podejmowaliśmy to ryzyko. »

Pomimo tego zdarzenia, które miało miejsce tuż po zderzeniu, jeszcze podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans pomiędzy Peugeotem 908 nr 7 zespołu Peugeot Total i nr 17 zespołu Pescarolo, Olivier Quesnel jest gotowy powtórzyć tę współpracę w następnym sezonie. „ Jeśli Pescarolo Sport jest nadal obecny w Wytrzymałość w 2010 roku będziemy gotowi rozważyć powierzenie mu kolejnej 908. Nie tylko podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, ale także podczas całej serii Le Mans. » Dlatego w 908 roku w Mistrzostwach Europy w Wyścigach Długodystansowych może pojawić się całoroczne 2010. W tym sezonie LMS jest zdominowany przez? Pescarolo i jego Pesca-Judd, z którym załoga Boullion-Tinseau od początku roku zdziałała cuda.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz