Peugeot będzie miał nową wersję swojego samochodu w 2024 roku

Nie ma już wątpliwości, że Peugeot weźmie udział w sezonie WEC 2024 z nową wersją swojego Hypercara. Jean-Marc Finot potwierdził to na marginesie wyścigu 8 Hours of Bahrain.

opublikowany 02/11/2023 à 16:18

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Peugeot będzie miał nową wersję swojego samochodu w 2024 roku

Zdjęcie: DPPI

Plotka o Peugeot Hypercar przeprojektowany w 2024 r. już nim nie jest. Jean-Marc Finoty, wiceprezes ds. sportów motorowych w firmie Stellantis, potwierdził prasie z okazji 8-godzinnego wyścigu Bahrajn, finału sezonu 2023 WEC, że nowa wersja 9X8 będzie na torze w przyszłym sezonie, potwierdzając jednocześnie zmianę w jeździe opony, przechodząc na gumy 29/34, podobnie jak inni producenci.

„Podsumuję historię obecnego projektu samochodu, a zaczął Jean-Marc Finoty w preambule. Jesteśmy zobowiązani do LMH pod koniec 2019 roku i w związku z tym rozpoczęliśmy projektowanie samochodu, mimo że ówczesne przepisy przewidywały, że a LMH hybrydowy napęd na cztery koła miał być wyposażony w opony 31/31. Tak zaczęliśmy to projektować. Widzieliśmy jednak, że potencjał 29/34 był lepszy niż 31/31. Pod koniec 2020 roku zapytaliśmy FIA, czy są otwarte, czy zamknięte na opony 29/34. Doprowadziło to do zmiany przepisów w marcu 2021 r., zakazującej 29/34 za LMH hybrydy z napędem na cztery koła, co skłoniło nas do zaprojektowania naszego samochodu poprzez optymalizację 31/31, z idealnym balansem mas z przodu i z tyłu. Niestety około października, na prośbę innych zawodników, LMH zostali upoważnieni do 29/34. Dla nas było już za późno. »

Jean-Marc Finoty skorzystałem z okazji, aby wyjaśnić, że Bilans wydajności (Bop) nie spełnił oczekiwań producenta. « Musieliśmy więc trzymać się projektu i architektury samochodu, kontynuuje Jean-Marc Finoty. Myśleliśmy, że Bop może być w stanie poradzić sobie z różnicami pomiędzy LMH 29/34 i 31/31. Niestety po roku widzimy, że obecnie nie spełnia to naszych oczekiwań, wiedząc, że zaprojektowaliśmy samochód z prędkością rozwijania układu hybrydowego wynoszącą 120 km/h, z której nie możemy skorzystać. (ten została ustalona na 150 km/h aż do 6-godzinnego wyścigu Fuji, gdzie została obniżona do 130 lm/h. Uwaga redaktora). Podjęliśmy więc decyzję o przeprojektowaniu samochodu. Szkoda, bo jest drogi, ale w przyszłym sezonie wrócimy z silną ewolucją, aby to zrobić profiter Opony 29/34. »

Tylny spojler czy brak tylnego spojlera w Peugeocie?

To modyfikacja polegaczy to pojawienie się tylnego skrzydła 9 × 8 ? Jean-Marc Finoty utrzymuje tajemnicę. « Dla opona działa dobrze, musimy zwiększyć ciężar z tyłu, aby szersza tylna opona pracowała w odpowiednim oknie, co oznacza konieczność przesunięcia środka ciężkości samochodu do tyłu, wyjaśnia francuski inżynier. To samo musimy zrobić z jego aerodynamicznym środkiem. Oznacza to, że musimy zwiększyć siłę docisku z tyłu i zmniejszyć ją z przodu. Można to osiągnąć na kilka sposobów. Zachowam niespodziankę. »

Jak już informowaliśmy, nie jest pewne, że ten Peugeot 9 × 8 nowy wygląd będzie rywalizował od otwarcia sezonu 2024 na 1 km Kataru (Doha, 812 marca). Wciąż pojawia się kwestia nowej homologacji samochodu lub wykorzystania jokerów pozwalających na jego ewolucję. Rozmowy z FIA iACO są nadal w toku.

CZYTAJ TAKŻE > Załogi składające się tylko z dwóch kierowców w Hypercar w 2024 roku?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz