Zaprezentowany w najbliższy poniedziałek program Team Peugeot Total na rok 2009 rozpocznie się 18 marca w Stanach Zjednoczonych podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring, rundzie otwierającej amerykański wyścig Le Mans Seria. To druga najdłuższa impreza po Le Mans. Jest szczególnie znana z wystawiania na próbę samochodów i ludzi, czyli dokładnie tego, czego szukamy. Peugeot sport z myślą o następnych 24 godzinach.
Dlatego zespół Sochaux koncentruje wszystkie swoje wysiłki na czerwcowym wyścigu Le Mans i aby jak najlepiej się do niego przygotować, zarejestrował się już w Sebring, ale także na 1000 km Spa-Francorchamps, drugiej rundzie wyścigu Le Mans. Seria Mans. Te dwa wydarzenia posłużą jako sesja testowa na pełną skalę, podczas której udoskonalimy rozwój samochodu i porównamy go z zupełnie nowym Audi R15, które już zapowiada się na godnego potomka swoich starszych sióstr.
Jeśli chodzi o rundę amerykańską w marcu, program biegowy jest dość napięty, ponieważ jeszcze przed jej rozpoczęciem zespół Peugeot Total przeprowadzi testy w sobotę 14, a następnie przeprowadzi dodatkowe sesje testowe dzień po wydarzeniu, wciąż na tej samej trasie .
„Wiele elementów sprawia, że Sebring jest ważnym etapem i przedstawicielem ograniczeń 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Jest to przede wszystkim najdłuższa impreza po Le Mans, dlatego jest to doskonały test pozwalający ocenić niezawodność samochodu i naszych mechaników. W tym roku zgromadzimy dużą ilość informacji ze względu na zgłoszenie dwóch samochodów, w porównaniu do tylko jednego w zeszłym sezonie. W szczególności będziemy mogli przetestować klimatyzację i nową aerodynamikę narzuconą przez przepisy z 2009 roku” – podkreślił Bruno Famin, dyrektor techniczny Peugeot Sport.
W nowych niebiesko-chromowanych barwach oba modele 908 będą się wyróżniać kolorem spojlerów i lusterek. Rzeczywiście, nr 07 będzie miał białe lusterka i spojler z napisem Peugeot napisanym w kolorze czarnym, podczas gdy nr 08 będzie miał niebieskie lusterka i spojler z napisem Peugeot napisanym na biało.
Jeśli Minassian, Lamy, Sarrazin i Bourdais dobrze o tym wiecie, zwłaszcza po zwycięstwie tam w 2006 roku w Panoz w GT2 z pewnym Davidem Brabhamem w tym drugim przypadku, Franck Montagny i Christian Klien odkryją ten tor Sebring.
„Nasz cel jest jasny. », upierał się Olivier Quesnel, dyrektor Peugeot Sport. „Musimy pracować nad 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Nie ma mowy o stawianiu wszystkiego na pole position, najlepsze okrążenie czy podejmowaniu lekkomyślnego ryzyka w wyścigu. Musimy rozwijać się technicznie, humanitarnie i strategicznie, ale oczywiście nie cofniemy się przed zwycięstwem, jeśli do nas przyjdzie! »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)