Wielokrotnie zapowiadany powrót oficjalnego programu sportowego Peugeot en Wytrzymałość ogłoszono oficjalnie w środę 13 listopada wczesnym popołudniem. Marka Lion znajdzie WEC, kategoria, którą pospiesznie opuściła na kilka dni przed rozpoczęciem sezonu 2012 ze względów budżetowych.
Z dumą ogłaszamy nasz udział w pierwszych na świecie mistrzostwach wyścigów długodystansowych WEC od 2022 roku za kierownicą Hybrid Power Hypercar. Bądźcie czujni, więcej już na początku 2020 roku! @peugeotsport pic.twitter.com/u3KqDkKA0G
— Peugeot (@Peugeot) Listopad 13, 2019
Od tego czasu woda przepłynęła pod mostami, a Komitet Wykonawczy Grupy PSA udzielił PSA Motorsport zgody na wznowienie programu Endurance od 2022 roku. Dlatego też Peugeot Sport możliwie najszybciej weźmie udział w 24 godziny Le Mans 2023, sezon WEC rozpoczyna się teraz latem.
Więcej informacji dotyczących w szczególności technologii pokładowej i struktury zobowiązania zostanie podanych od początku 2020 roku. Pewne jest już, że francuski prototyp będzie zgodny z przepisami Hypercar, i przypomni sobie kody stylistyczne pojazdów produkcyjnych.
„Jestem bardzo entuzjastycznie nastawiony do pomysłu mobilizacji talentów moich zespołów, które pasjonują się sportami motorowymi i jestem przekonany, że po raz kolejny będą mogły pokazać swoją wściekłość, aby wygrać dzięki temu nowemu wyzwaniu.– wskazuje Jean-Marc Finot, dyrektor PSA Motorsport.
Eksperci naszej organizacji, wzbogaceni doświadczeniami z mistrzostw FIA, w dalszym ciągu będą dawać z siebie wszystko, aby pomóc w zwycięstwie zespołom finansowanym przez marki naszej Grupy. »
Deklaruje to Jean Philippe Imparato, dyrektor marki Peugeot « Marka Peugeot zawsze stawiała pasję do sportów motorowych w centrum swoich działań z licznymi zwycięstwami w legendarnych mistrzostwach.
Dzisiejsza ewolucja WEC odpowiada przemianom, których doświadczamy w związku z elektryfikacją naszej gamy i sprzedażą zelektryfikowanych produktów o wysokich osiągach, których zapowiedzią był 508 Peugeot Sport Engineered Concept i opracowany przez PSA Motorsport. Bardziej niż kiedykolwiek sygnatura marki Peugeot – Motion i E-motion – współgra z tymi inicjatywami. »
Peugeot Sport odniósł trzy sukcesy w klasyku Sarthe, nabytym w dwóch modelach: 905 V10 w 1992 r. (Mark Blundell, Yannick Dalmas i Derek Warwick) oraz w 1993 r. (Christophe Bouchut, Geoff Brabham i Eric Hélary), a następnie 908 HDI w 2009 r. z Davidem Brabhamem, Markiem Gené i Alexandrem Wurzem.
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)