Pierre Fillon: „Wyjątkowy 24-godzinny wyścig Le Mans”

Prezes ACO wyjaśnia konsekwencje przełożenia 24-godzinnego wyścigu Le Mans na wrzesień i co skłoniło jego zespoły do ​​modyfikacji programu tygodnia Le Mans.

opublikowany 17/04/2020 à 10:08

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Pierre Fillon: „Wyjątkowy 24-godzinny wyścig Le Mans”

Dlaczego przyspieszyliśmy odejście 24 godziny Le Mans o 14:30?

We wrześniu zapada zmrok znacznie wcześniej i nie będziemy mieli okresu przedletniego, a co za tym idzie przedświątecznego. Widzowie i ich dzieci będą pracować w poniedziałek, dlatego uważam, że mądrze jest pozwolić im wrócić do domu w niedzielę przed zmrokiem. Co więcej, następnego dnia rozpoczyna się Roland-Garros (dowiedzieliśmy się, że Tour de France również zakończy się 20 września. Przypis redaktora) oraz nasi wielcy nadawcy w Europie i Francji – Eurosport i France TV – są dotknięci. Chcieliśmy więc uniknąć tego nakładania się. Wreszcie chcieliśmy mieć więcej godzin wyścigów przed zmrokiem w sobotę.

Czy kontrole administracyjne i techniczne organizowane w ramach samego obwodu będą otwarte dla publiczności?

Tak, i to będzie bezpłatne, tak jak ma to miejsce w centrum miasta. Jest jednak rzeczą oczywistą, że będziemy szanować instrukcje rządu dotyczące powitania publiczności. Celem przeniesienia ważenia jest ułatwienie zadania naszym zespołom (komisarze techniczni. Nota wydawcy), którzy zresztą nie widzieli wcześniej przejeżdżających samochodów, biorąc pod uwagę, że nie ma Dnia Testu. Pomysł zrobienia wszystkiego w jeden tydzień wynika również z chęci uniknięcia stawiania nadmiernych wymagań naszym wolontariuszom, którzy niekoniecznie będą tak dostępni jak w czerwcu.

Czy to brak Dnia Testowego skłonił Cię do organizowania większej liczby bezpłatnych treningów?

Zorganizowanie dnia testowego zmusiłoby zespoły do ​​dłuższego pozostania na miejscu, co wiązałoby się z kosztami. Te bezpłatne ćwiczenia przydadzą się początkującym, którzy muszą nauczyć się toru, oraz naszym zespołom odpowiedzialnym za rozwój BoP (z GTE. Nota redaktora).

©FIA WEC / Media nadnerczowe

Dlaczego zwiększyliśmy liczbę obowiązkowych okrążeń nocnych do pokonania przez każdego kierowcę podczas treningów wolnych z 5 do 8?

Noc we wrześniu jest znacznie dłuższa niż w czerwcu. Jednak widoczność nie jest taka sama, trzeba się przyzwyczaić do reflektorów, a opony reagują inaczej. Nie będzie już takie samo nasłonecznienie, a ryzyko opadów deszczu – a nawet mgły – będzie większe. Krótko mówiąc, konkurenci i producenci opon będą musieli stawić czoła bardzo różnym warunkom.

Przesunąłeś także rozgrzewkę na 8:15. Czy protokół przedwyścigowy zostanie poddany przeglądowi?

Zostanie przebudowany, ale nadal będziemy mieli Road to Le Mans i wyścig pomocniczy (Porsche Puchar Carrery. Przypis redaktora) jest w tej chwili nadal aktualny. Jesteśmy trochę rozczarowani, ponieważ wolelibyśmy mieć więcej czasu na poranną rozrywkę i spacer po siatce, ale mamy do czynienia z wyjątkowymi okolicznościami. Wracamy jednak od 2021 roku do wypłynięcia o godzinie 16:XNUMX.

Czy obawiacie się pakietów na tę 88. edycję w związku z przewidywanym kryzysem gospodarczym?

To będzie wyjątkowy 24-godzinny wyścig Le Mans. Wydarzenie będzie miało miejsce w innym kontekście gospodarczym i zdrowotnym, stąd inna organizacja. Naszym życzeniem jest oczywiście, aby wszyscy radzili sobie dobrze, zarówno małe, jak i duże zespoły, ponieważ sport motorowy wciąż ma przed sobą świetlaną przyszłość. Zrobimy wszystko, żeby tak było, być może innymi pomysłami, bo zaletą tych okresów jest to, że mamy czas na przemyślenie. Mam nadzieję, że panom kierowcom uda się zrealizować zaplanowany program, ale doskonale zdajemy sobie sprawę, że mają firmy i jak wszyscy, będą musieli stawić czoła kryzysowi gospodarczemu. To samo tyczy się partnerów. To ryzyko, to oczywiste. Ale zrobimy wszystko, aby im pomóc. Nową listę zgłoszeń planujemy opublikować w połowie lipca, a zespoły będą miały czas do 18 sierpnia na potwierdzenie swoich składów.

Czy jest rozczarowaniem, że Le Mans nie jest już finałem WEC?

Pomysł zakończenia 24-godzinnego wyścigu Le Mans miał sens. Mimo to uważam, że dzisiaj ani WEC, ani 24-godzinny wyścig Le Mans nie zostaną skażone tą zmianą.

0 Zobacz komentarze)