Od zeszłego piątku wielu producentów i konkurentów z radością przyjęło ACO-IMSA oraz utworzenie kategorii premium, zatytułowanej LMDh, spełniającej wspólne przepisy techniczne.
Mais ce matin, Porsche va plus loin. La firme de Zuffenhausen a, en effet, confié à AUTOtygodniowo wyraźne zainteresowanie tą wspólną platformą.
„Bardzo doceniamy pomysł posiadania wspólnej klasy prototypów w IMSA i Mistrzostwach Świata.Wytrzymałość FIA, powiedział nam Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG i szef działu badań i rozwoju. Ta nowa współpraca to historyczny moment dla naszego sportu. Obecnie nie mamy żadnych szczegółów ani regulaminu, więc jest zbyt wcześnie, aby ocenić zainteresowanie, jakie wzbudziłby dla nas wpis w tej nowej kategorii LMDh. Jednak fakt, że producent może ścigać się tym samym samochodem w Mistrzostwach Samochodów Sportowych IMSA WeatherTech, a także w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA, a tym samym rywalizować o ogólne zwycięstwo w dwóch głównych Długodystansowych Mistrzostwach świata, jest doskonałym pomysłem . Poprosiłem moich kolegów z działu sportów motorowych, aby przyjrzeli się szczegółom tej nowej platformy. Chciałbym pogratulować IMSA i WEC za tę decyzję. »
Po opuszczeniu LM P1 pod koniec 2017 roku z trzecim zwycięstwem z rzędu na stadionie im 24 godziny Le Mans i trzeci z rzędu tytuł mistrza świata w wyścigach długodystansowych, Porsche z pewnym zainteresowaniem rozważa powrót do najważniejszej kategorii, jaką jest wyścig wytrzymałościowy, jego ulubiona dyscyplina. Jak słusznie mówi nam Pascal Zürlinden – odpowiedzialny za oficjalne programy zawodów Porsche w carpooling tygodnia, „prawdziwą tradycją Porsche jest wytrzymałość”.
Przypominamy, że Porsche w Le Mans ma na swoim koncie 108 zwycięstw w kategoriach, w tym 19 w sumie, a od pierwszego pojawienia się marki na starcie w 1951 roku ani razu edycja dwurundowego wyścigu Sarthe nie odbyła się bez Porsche na początku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)