Prolog WEC – Przejechane okrążenia, czasy… kategoria Hypercar w liczbach

Kto jechał najwięcej podczas prologu WEC 2024? Kto ustanowił najlepszy czas? Który zespół był najbardziej pracowity na torze? Odkryj statystyki z dwóch dni testów w Katarze dla kategorii Hypercar!

opublikowany 27/02/2024 à 17:19

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Prolog WEC – Przejechane okrążenia, czasy… kategoria Hypercar w liczbach

© Julien Delfosse / DPPI

Prolog WEC już za nami, czas na pierwszą ocenę po tych dwóch dniach jazdy na torze Losail, w Katarze! Dziewięciu producentów i 19 załóg wykorzystało te dwa dni, aby wypróbować nowe mocowania i udoskonalić ustawienia przed rozpoczęciem sezonu na 1812 km Kataru (29 lutego – 2 marca).

Porsche osiągnął absolutnie najlepszy czas w sumie w czterech zorganizowanych sesjach, uzyskując czas 1'40″404 na torze Losail. Jest to jednak stabilna Toyota Gazoo Racing, które w ciągu tych dwóch dni przejechało najwięcej okrążeń, ukończywszy 571 pętli. Ze swoją siłą uderzeniową wynoszącą pięć samochodów, logicznie rzecz biorąc, Porsche jest producentem, który przejechał najwięcej okrążeń – 1116 okrążeń ukończyło pięć egzemplarzy 963 zgłoszonych do WEC.

Najlepszy czas na drużynę

1) Porsche Penske – 1’40″404
2) Cadillac Racing – 1’40″458 (+0″054)
3) Hertz Team JOTA – 1’40″541 (+0″137)
4) Ferrari AF Korsyka – 1’40″673 (+0″269)
5) AF Korsyka – 1’40″749 (+0″345)
6) Peugeot TotalEnergys – 1’41″260 (+0″856)
7) Konkurs Protonowy – 1’41″452 (+1″048)
8) Zespół BMW WRT – 1’41″661 (+1″257)
9) Toyota Gazoo Racing – 1’41″789 (+1″385)
10) Alpine Wytrzymałość Zespół – 1’42″448 (+2″044)
11) Lamborghini Iron Lynx – 1’42″556 (+2″152)
12) Isotta Fraschini Duqueine – 1’44″269 (+3″865)

Liczba okrążeń na załogę

Ferrari nr 51 – 292 okrążenia
Toyota nr 8 – 291 okrążeń
Toyota nr 7 – 280 okrążeń
AF Corse (Ferrari) nr 83 – 278 okrążeń
Ferrari nr 50 – 272 okrążenia
BMW nr 20 – 269 okrążeń
Alpine nr 36 – 261 okrążeń
BMW nr 15 – 258 okrążeń
Peugeot nr 93 – 255 okrążeń
Cadillac nr 2 – 249 okrążeń
Peugeot nr 94 – 246 okrążeń
Hertz Team JOTA (Porsche) nr 38 – 246 okrążeń
Hertz Team JOTA (Porsche) nr 12 – 245 okrążeń
Porsche nr 5 – 227 okrążeń
Porsche nr 6 – 222 okrążeń
Alpine nr 35 – 206 okrążeń
Lamborghini nr 63 – 196 okrążeń
Zawody Proton (Porsche) nr 99 – 176 okrążeń
Isotta Fraschini nr 12 – 153 okrążenia

Liczba okrążeń na drużynę

Toyota Gazoo Racing – 571 okrążeń
Ferrari AF Corse – 564 okrążenia
Zespół BMW WRT – 527 okrążeń
Peugeot TotalEnergys – 501 okrążeń
Hertz Team JOTA – 491 okrążeń
Alpine Endurance Team – 467 okrążeń
Porsche Penske – 449 okrążeń
AF Corse – 278 okrążeń
Cadillac Racing – 249 okrążeń
Lamborghini Iron Lynx – 196 nabojów
Konkurs Protonowy – 176 rund
Isotta Fraschini Duqueine – 153 rundy

Liczba nabojów według producenta

Porsche – 1116 okrążeń (średnia na samochód: 223,2 okrążeń)
Ferrari – 842 okrążeń (średnia: 280,7 okrążeń)
Toyota – 571 okrążeń (średnia: 285,5 obrotów)
BMW – 527 okrążeń (średnia: 263,5 okrążeń)
Peugeot – 501 okrążeń (średnia: 250,5 okrążeń)
Alpine – 467 okrążeń (średnia: 233,5 okrążeń)
Cadillac – 249 okrążeń
Lamborghini – 196 okrążeń
Isotta Fraschini – 153 naboje

CZYTAJ TAKŻE > Prolog – 4PR: Cztery z rzędu dla Porsche

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz