Sukces przepisów dotyczących Hypercar, entuzjazm producentów i wprowadzenie LMGT3 w 2024 r. prowadzą do logicznych dostosowań w sieciach pojazdów WEC i 24 godziny Le Mans. W obliczu tych nowych elementów i aby powitać te dwie kategorie w jak najlepszych warunkach, ACO i FIA zastrzegają sobie możliwość dopuszczenia tylko tych kategorii do Mistrzostw Świata.Wytrzymałość FIA od 2024 roku. Potencjalne pożegnanie zatem z kategorią LM P2…
Przynajmniej w WEC, ponieważ od 2 roku LM P2024 nadal będzie główną kategorią Europejskiej Serii Le Mans, a także Azjatyckiej Serii Le Mans. ACO zarezerwuje dla niego co najmniej 2024 miejsc w startach 15-godzinnego wyścigu Le Mans. Miejsca te zostaną przydzielone drużynom biorącym udział w seriach ze znakiem ACO. Wreszcie, zgodnie z zatwierdzeniem Światowej Rady Sportów Motorowych, po konsultacjach z konkurentami i w celu zapewnienia im większej elastyczności, ACO i FIA podjęły decyzję o przełożeniu wprowadzenia nowej generacji LM P24 na rok 2.
Na sezon WEC 2023 moc i prędkość silników w kategorii LM P2 zostaną nieznacznie obniżone przez ACO i FIA (-10KW; -500 obr/min). Uzasadniona decyzja gwarantująca najlepszą równowagę pomiędzy kategorią Hypercar a kategorią LMP2, która w związku z tym będzie miała zastosowanie do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W European Le Mans Series, gdzie LM P2 reprezentują najwyższą kategorię, moc zostanie zwiększona średnio o ~15 KW w porównaniu z mocą w roku 2022.
CZYTAJ TAKŻE > Nowy format kwalifikacji do WEC w 2023 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)