Quesnel: „Potrzebujemy rewolucji”

Po kontrowersjach panujących w świecie rajdów wytrzymałościowych dotyczących braku sprawiedliwości między różnymi samochodami, Olivier Quesnel, dyrektor sportowy Peugeot, udzielił nam bezkompromisowych odpowiedzi, szczególnie przeciwko zespołom prywatnym.

opublikowany 12/06/2009 à 16:04

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Quesnel: „Potrzebujemy rewolucji”

Czy zgadzasz się na możliwą zmianę przepisów pomiędzy samochodami z silnikami Diesla i samochodami z silnikami benzynowymi?
Jestem skłonny zaakceptować debatę na temat benzyny/diesla, ale szczególnie nie chcę, aby debata na temat zespołów fabrycznych/zespołów prywatnych została przyćmiona. Widzimy Audi (R10, trzykrotny zwycięzca Le Mans) zespołu Kolles, które teraz, gdy nie są już fabryczne, w ogóle nie posuwają się do przodu. I jestem głęboko przekonany, że jeśli Porsche przyjechał z benzyną, poruszał się tak szybko jak my. Jeśli jutro Oreca będzie walczyć z nami o zwycięstwo, nie będzie to logiczne. Rozumiem, że prywatne drużyny nie chcą już być dziesięć sekund od nas. Ale jeśli jutro będą ze mną walczyć choć przez pół sekundy, wychodzę. Nie mam zamiaru wydawać pieniędzy, żeby być obarczonym balastem i zostać pokonanym przez drużyny, które mają dziesięć razy mniejszy budżet ode mnie.

Nadal denerwuje, że prywatne struktury, które angażują znaczne środki, nie są w stanie walczyć?
Jeśli chcemy, aby wygrał samochód prywatnego zespołu, musimy poprosić producentów, aby już więcej nie przyjeżdżali. Jeśli tu jesteśmy, to po to, aby wygrać.

Czy to jest cel każdego?
Nie, nie z małej stajni. Jeśli tam będziemy, oni nie mogą wygrać. Być może przyszłość Le Mans będzie należeć do małych zespołów, ale nie do mnie należy decyzja. Jeśli taki jest zadeklarowany testament, powiedzmy Audi, Peugeot i innych zainteresowanych producentów, aby już nie przychodzili. Znajdziemy coś innego.

Zatem nie jesteś zwolennikiem równości pomiędzy zespołami prywatnymi i fabrycznymi?
Jak oczekujesz, że wyjaśnię to mojemu kierownictwu ogólnemu: „dajcie mi dziesięć razy większy budżet niż Pesca czy Chaunac, ale przegramy, bo jesteśmy obciążeni”? Jeśli tam jesteśmy, dominuje siła pieniądza. Nie mam się czym martwić, decyzja należy do ACO. ACO ma naprawdę do przemyślenia. Bo wyobraźmy sobie, że w ciągu 24 godzin dołączy do nas trzech innych producentów. Jestem przekonany, że niezależnie od decyzji ACO, eskalacja (finansowa) nadal będzie miała miejsce.

Wychodząc z takiej zasady, trudno sobie wyobrazić, że konsultacja regulaminu doprowadziłaby do porozumienia z dyrektorami prywatnych zespołów?
To naprawdę nie mój problem. Patrzę na zasady i wtedy decyduję, czy przyjść, czy nie. Jeśli chodzi o mnie, to się nie martwię. Christian Peugeot przypomniał, że sekcja sportowa będzie nadal istnieć. Mam 200 osób, których praca, jak wiem, jest gwarantowana. Pewne jest, że będzie lepiej, jeśli pozostanie w wytrzymałości. Ale nie mamy problemu z przeprowadzką. Producenci są przyzwyczajeni do odwracania się.

Więc czego chcesz?
Jesteśmy dwoma producentami i obaj chcemy wygrać. Jeśli chcemy, żeby walka była uczciwa, sędzia musi być nienaganny. Jestem o tym przekonany Le Mans ma świetlaną przyszłość. Ale teraz potrzebna jest rewolucja. Albo musisz powiedzieć budowniczym: „wynoście się, nie jesteśmy już wam potrzebni”. Zrozumiem to. Ale powiedz nam.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz