Sebring w kalendarzu 2018-2019

Następny sezon WEC będzie trwał dwa lata. Wielkim finałem będzie edycja 2019-godzinnego wyścigu Le Mans 24.

opublikowany 02/09/2017 à 01:16

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sebring w kalendarzu 2018-2019

ACO ujawniło w ramach 6 Hours of Mexico kalendarz na nadchodzący sezon. Zgodnie z tym, co ogłosiliśmy w zapowiedzi w tym tygodniu (patrz Ah nr 2129), program będzie realizowany przez dwa lata kalendarzowe. Format, nad którym myślący szefowie klubu Manceau pracowali od chwili jego odrodzenia WEC w 2012 r. i które oczywiście zostaną utrzymane w późniejszym terminie.

Kolejny rok finansowy (patrz poniżej), przejściowy, rozpocznie się zatem na początku maja 2018 r. i zakończy w czerwcu 2019 r. Będzie obejmował dwie edycje 6-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps oraz 24 godziny Le Mans, w sumie przez osiem rund.

Kolejna ważna wiadomość dotyczy powrotu do kalendarza 12-godzinnego wyścigu w Sebring. Tak naprawdę widzowie obecni na torze na Florydzie w połowie marca 2019 roku będą uprawnieni do dwóch dwunastogodzinnych wyścigów. Wersja 12 godzin Sebring IMSA, od 10:22 do 12:12 w sobotę i XNUMX-godzinna wersja Sebring WEC, od północy do XNUMX:XNUMX w niedzielę.

Należy pamiętać, że Prolog, który powraca do Paul-Ricard, zaoferuje zawodnikom możliwość ukończenia 36-godzinnej symulacji.

Kalendarz WEC 2018-2019:
5-6 kwietnia 2018 r.: Prolog, tor Paul Ricard (Francja)
4-5 maja 2018 r.: 6 godziny Spa-Francorchamps (Belgia)
16-17 czerwca 2018 r.: 24-godzinny wyścig Le Mans (Francja)
13-14 października 2018 r.: 6 godzin Fuji (Japonia)
3-4 listopada 2018: 6 godzin w Szanghaju (Chiny)
Luty 2019: Kraj i rasa do potwierdzenia
15-16 marca 2019: 12 godzin Sebring (Stany Zjednoczone)
3-4 maja 2019 r.: 6 godziny Spa-Francorchamps (Belgia)
15-16 czerwca 2019 r.: 24-godzinny wyścig Le Mans (Francja)

Następnie kampania na sezon 2019–2010 rozpocznie się w ostatnim kwartale 2019 r., a zakończy 24-godzinnym wyścigiem Le Mans w 2020 r. i będzie składać się z siedmiu rund.

« Jestem zachwycony nowym kalendarzem i zmianami wprowadzonymi w mistrzostwach WEC, które pozwolą tej wspaniałej dyscyplinie sportów motorowych rozpocząć od nowa. » mówi Jean Todt, prezes FIA.

Ten poprawiony kalendarz pozwala na zmniejszenie kosztów stajni, a także wdrożenie nowej logistyki, obejmującej wysyłkę statkiem, a nie samolotem, co skutkuje podziałem kosztów transportu przez trzy.

A Pierre Fillon, prezes ACO, podsumował: „ Chcielibyśmy serdecznie podziękować Jeanowi Todtowi, Prezydentowi FIA, Sir Lindsay Owen-Jonesowi, Przewodniczącemu Komisji Wytrzymałośća także wszystkim jej członkom za wsparcie. Wszystkie te decyzje, istotne dla przyszłości WEC, zostały podjęte w rekordowym czasie. Przy wsparciu wszystkich przyjaciół i partnerów WEC z IMSA osiągnięto porozumienie w sprawie powrotu do Sebring i przywrócenia 12-godzinnego wyścigu w Sebring do kalendarza WEC, co jest dla nas zachwycone. Dzięki tym wszystkim decyzjom jesteśmy pewni, że na torze zobaczymy kompletne i bardzo konkurencyjne pole. Prowadzimy już rozmowy z kilkoma producentami i prywatnymi zespołami, które poważnie rozważają ich wejście do LMP1 w latach 2018-2019, biorąc pod uwagę fakt, że pola LMP2 i GTE są już ważne, przy bardzo wysokim poziomie zaangażowania. przyszły. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz