Zanim zadomowił się po drugiej stronie Atlantyku zdobywając tytuł mistrza IndyCar en 2016, Simona Pagenauda zabłysnął w Europie jednomiejscowy, zanim przejdziemy do wytrzymałości.
To już w Stanach Zjednoczonych obecny rezydent Team Penske dał się poznać po amerykańsku Le Mans Seria. Pagenaud, po raz pierwszy współpracujący z De Ferran Motorsports, w 2009 roku nie zajął drugiego miejsca, a rok później zdobył mistrzostwo w HighCroft Racing HPD ARX-01C obok Davida Brabhama.
Obecny w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2008 roku Simon Pagenaud został zatrudniony przez zespół Peugeot do edycji 2010. Jeśli Francuz potwierdzi cały swój talent, nie będzie mógł jednak wygrać zawodów w Sarthe, kończąc w szczególności drugim miejscem w 2011 r. za kierownicą 908 HDi, co do dziś pozostaje jego ostatnim udziałem.
„Chciałbym ponownie wystartować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, ale chcę wrócić, aby wygrać, tak jak miałem okazję na przykład w Peugeocie, wyjaśnia jednak kierowca Team Penske na stronie internetowej 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Jestem zawodnikiem, chcę walczyć, aby wygrać. Gdybym miał szansę w dobrym zespole, gdyby na przykład Peugeot wrócił, byłoby wspaniale i wtedy poprosiłbym Rogera Penske o pozwolenie. »
Słowa, które odzwierciedlają krótkie zdanie, które Francuz upuścił podczas swojej wizyty w Montmorillon (Wiedeń) z okazji obchodów tytułu IndyCar : „Te 13″, które dzieliły nas od zwycięstwa w 2011 roku, myślę o nich każdego ranka. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)