Sojusz Penske-Porsche w WEC i IMSA

W Długodystansowych Mistrzostwach Świata i za Atlantykiem oficjalnych interesów niemieckiego producenta od 2023 roku będzie bronić nowy podmiot o nazwie Porsche Penske Motorsport

opublikowany 04/05/2021 à 16:00

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Sojusz Penske-Porsche w WEC i IMSA

Si nous vous avions fait part dans nos colonnes de la forte probabilité de voir les intérêts de Porsche en IMSA broniony przez Team Penske, zaskoczenie wynika z faktu, że tak będzie również w WEC.

W istocie od 2023 roku Porsche Penske Motorsport będzie obecne zarówno w WEC, jak i IMSA, z LMDh, która jest obecnie hodowana w Zuffenhausen i która powinna przeprowadzić wypalanie w grudniu.


Tim Cindric, Fritz Enzinger, Oliver Blume, Roger Penske i Michael Steiner. ©Porsche

„Jesteśmy zachwyceni możliwością podpisania partnerstwa z Team Penske, podkreśla Oliver Blume, Prezes Zarządu Porsche AG. Po raz pierwszy w historii Porsche Motorsport nasza firma będzie miałata sama drużyna, która będzie rywalizować w dwóch największych seriach Endurance na świecie. Skorzystamy w tym celu z baz po obu stronach Atlantyku (Zuffenhausen w Niemczech i Mooresville – Karolina Północna – w Stanach Zjednoczonych. Przypis wydawcy). Pozwoli nam to polegać na optymalnych strukturach, które będą nam potrzebne do zwycięstwa, ogólnie – w szczególności – 24 godziny Le Mans, 24 godziny w Daytona lub 12 godzin w Sebring. » 

Zgodnie z naszymi informacjami, to rzeczywiście będzie jeden i ten sam zespół, ze wspólnymi kluczowymi elementami. To zupełnie inny plan niż ten przyjęty przez Chip Ganassi Racing wraz z Fordem w latach 2016–2019. I nie bez powodu podczas WEC zespół miał Ganassiego tylko z nazwy, ponieważ GT były w rzeczywistości obsługiwane przez Multimatic Engineering.

Niech inne drużyny się uspokoją, przyszły niemiecki LMDh będzie również dostępny dla klientów. „Będziemy trzymać kciuki nie tylko za cztery samochody fabryczne, do których dołączymy, ale także za zespoły naszych klientów– mówi dr Michael Steiner, szef działu badań i rozwoju Porsche. Nasz nowy LMDh będzie również wystawiany przez prywatne drużyny w dwóch mistrzostwach rozpoczynających się w 2023 roku. Będą one korzystać z naszego pełnego wsparcia, a my podzielimy się z nimi wszystkimi informacjami, które zebraliśmy, z naszym oficjalnym zespołem. »

Przypominamy, Roger Penske był już w Sarthe dwukrotnie, w 1963 roku jako pilot na Ferrari 330 TR LM dzielony z Pedro Rodriguezem, a następnie w 1971 roku jako szef zespołu w Ferrari 512 M. Na tym stanowisku człowiek nazywany Kapitanem wygrał wszystko, zwłaszcza 24-godzinny wyścig w Daytona, 12-godzinny wyścig w Sebring, Indy 500 i Bathurst 1000, Daytona 500, a nawet zwycięstwo w F1, a mianowicie edycja Grand Prix Austrii w 1976 r. z Penske PC4-Fordem prowadzonym przez Johna Watsona.


Ferrari 512 M zgłoszone przez Team Penske w 1971 r Wytrzymałość. ©DPPI 

„Na tej długiej liście zwycięstw brakuje 24-godzinnego wyścigu Le Mans., podkreśla Fritz Enzinger, szef Porsche Motorsport. Mam nadzieję, że uda nam się temu zaradzić już w 2023 roku dzięki Porsche Penske Motorsport, co byłoby 20. ogólnym sukcesem Porsche w Sarthe i spełnieniem marzeń. Porsche i Penske osiągnęły już wspólne sukcesy na torze wyścigowym. Ostatnio od 2006 do 2008 roku w American Le Mans Series. »

Dzięki RS Spyder Team Penske zdobył wszystkie tytuły LM P2 przez trzy lata, a nawet wielokrotnie udało mu się pokonać LM P1, szczególnie podczasepicka edycja 12 godzin Sebring w 2008 rokuz trio Timo Bernhard-Emmanuel Collard-Romain Dumas.

 

 

Jednak w latach 1970. duet Penske-Porsche zniesmaczył konkurencję w Can-Am monstrualnymi modelami 917/10 i 917/30.


Porsche 917/30 może zwiększyć swoją moc do 1 koni mechanicznych! ©Porsche

„To dumny dzień dla Penske– cieszy się Roger Penske, szef założyciel tytułowej jednostki. Reprezentujemy Porsche na torach i w świecie przemysłu (około dwudziestu koncesji. Przyp. red.) od ponad sześciu dekad. Nie mogę się doczekać, aż się zacznie…”

I my też! Nie mogę się zatem doczekać 24-godzinnego wyścigu Daytona 2023…

Aby dowiedzieć się wszystkiego na temat partnerstwa Porsche-Penske w WEC i IMSA, nie przegap 2310 numeru AUTOhebdo, który będzie już dostępny w wersji cyfrowej i jutro w kioskach.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz