Valentino Rossi będzie jedną z największych atrakcji sezonu FIA 2024 WEC. Włoch, który właśnie obchodził swoje 45. urodziny (16 lutego), pojedzie BMW M4 GT3 należącym do zespołu WRT obok Ahmada Al Harthy'ego i Maxime'a Martina.
« Jestem naprawdę niecierpliwy, zwierzyć się Doctor podczas okrągłego stołu zorganizowanego w tę środę na torze Losail International Circuit (Katar), na którym obecne było AUTOhebdo. To dla mnie coś nowego. Jazda w WEC to ważny krok po ostatnich dwóch latach. Wszystko jest inne i muszę chłonąć wszystko, co dzieje się w weekend, szczególnie w wyścigu. Jestem naprawdę dumny, że mogę być tutaj z BMW jako kierowca fabryczny. Mam nadzieję, że będę konkurencyjny. »
Człowiek, który zdobył dziewięć tytułów mistrza świata w motocyklach, będzie miał szansę rozpocząć nową przygodę na torze, który dobrze zna, z 18 Grand Prix rozegranymi na tym torze, pole position, dwoma najlepszymi okrążeniami, 10 podium i czterema zwycięstwami (2005 r.). , 2006, 2010, 2015). „ Podoba mi się ten tor, znam go od dawna, dobrze jest dla mnie zacząć właśnie tutaj », rozpoznaje Transalpine. Oczywiście wysiłek nie będzie taki sam w ten weekend w dziesięciogodzinnym wyścigu, jak w sobotę na dystansie 1 km w Katarze.
« En MotoGP, to całe 40 minut. Tutaj są długie wyścigi, w których trzeba zarządzać oponami. Jest dużo strategii, dużo pracy w boksach, jeśli chodzi o zmiany kierowców. Szczerze mówiąc, świetnie się bawię. » Trzeci pełny sezon na czterech kołach po dwóch latach startów w GT World Challenge Dolina wie, które elementy musi jeszcze poprawić, szczególnie w starciu ze światową elitą w tej dyscyplinie.
« Poziom wyścigów GT jest bardzo wysoki, jest wielu kierowców, którzy potrafią wycisnąć swoje samochody do granic możliwości, analizuje Włoch. Na początku było to dla mnie trudne. Starałem się poprawić i pomiędzy pierwszym a drugim sezonem poczyniłem spore postępy. Jestem szybki, ale wciąż brakuje mi czegoś w porównaniu do najlepszych. Celem jest osiągnięcie tego poziomu. To trudne, ale nie jestem od tego zbyt daleko. Muszę lepiej rozumieć okrążenia wyjeżdżając z boksów na nowych oponach, utrzymywać dobre tempo i nie popełniać błędów, zwracając uwagę na ograniczenia toru, szczególnie tutaj! »
Jedną z głównych nowości dla Rossi będzie zarządzanie ruchem w kategorii Hypercar: „Musimy umiejętnie negocjować tę kwestię, ale jednocześnie uważając, aby nie stracić zbyt wiele czasu. W MotoGP nie spotkałem się z taką sytuacją i różnicą prędkości pomiędzy dwiema kategoriami. »
Valentino Rossi w Hypercarze? „Nie wiem, czy byłbym wystarczająco szybki”
Czy Valentino Rossi, odkrywając w tym roku wyścigi WEC w LMGT3 z BMW, przygotowuje się do przyszłych wyścigów w kategorii Hypercar u niemieckiego producenta?
« Nie wiem, czy byłbym wystarczająco szybki, aby prowadzić Hypercar, szczerze przyznaje zainteresowana osoba. W tej kategorii jest tak wiele platyn... Chcę taką prowadzić, namawiam do tego BMW. Andreas (Roos, dyrektor ds. sportów motorowych w BMW M. wyd.) obiecał mi, że przetestuję jeden pod koniec sezonu. W zeszłym roku testowałem LM P2 (podczas testu debiutantów WEC w Bahrajnie. Przypis redaktora) aby zrozumieć, jak działa prototyp. Z mojego punktu widzenia Hypercar bardziej przypomina motocykl niż GT, zwłaszcza pod względem trajektorii. Chcę przetestować, potem zobaczymy. »
Do zobaczenia w sobotę 2 marca na 1 km Kataru, rundzie otwierającej sezon FIA WEC 812.
CZYTAJ TAKŻE > Program Kataru 1812 km
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)