Stoffel Vandoorne (Peugeot): „Możemy być całkiem zadowoleni”

Mając dwa Peugeoty 9X8 obecne w Hyperpole, Belg nie stronił od przyjemności, nawet jeśli wolałby zakwalifikować się nieco wyżej na starcie.

opublikowany 01/03/2024 à 17:13

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Stoffel Vandoorne (Peugeot): „Możemy być całkiem zadowoleni”

Peugeot umieścił swoje dwa modele 9X8 w Hyperpole w Losail. / ©DPPI

Peugeot czy będzie żałował, że porzucił radykalną koncepcję 9X8 bez tylnego skrzydła? Po półtora roku powolnego działania 9X8 pokazują zupełnie inne oblicze na pustyni Losail, w scenie ostatniego wyjścia 9X8 w oryginalnej konfiguracji przed jego wymianą na wersję 2.0 w Imola w przyszłym miesiącu (21 kwietnia).

Po przekonujących treningach swobodnych dwa francuskie LMH dotarły do ​​Hyperpole, będąc 10 najszybszymi w peletonie 19 Hypercarów.

Jean-Eric Vergne zakwalifikował się na 6. miejscu na pokładzie nr 93, a Stoffel Vandoorne musiał zadowolić się 10. najszybszym czasem, odpowiednio 0 i 720 za polemanem.

« Myślę, że możemy być całkiem usatysfakcjonowani, ponieważ w tym roku jest trochę trudniej, gdy na torze jest 19 samochodów., powiedział nam Vandoorne po sesji kwalifikacyjnej.

Po prologu i testach byliśmy dość optymistyczni, jeśli chodzi o nasze szanse na wyjazd do Hyperpole. To pierwsza dobra rzecz.

Jeśli chodzi o sam Hyperpole, na twardych oponach było to nieco bardziej skomplikowane. W kwalifikacjach tak naprawdę nie skupialiśmy się na tym. Niestety dla nas to dopiero 10. miejsce, a dla JEV 6 (Vergne. Notatka redaktora).

W zeszłym roku byliśmy też P8, P9, P10, ale było tylko 9, 10 samochodów. To pokazuje, że zrobiliśmy postęp i że jesteśmy w meczu. Choć nadal jest mnóstwo pracy. Jutro (niedziela 2 marca), dążymy do czystego wyścigu i tego, że będziemy mieli tempo umożliwiające awans w hierarchii. »

Czego więc żałować w związku ze zbliżającym się wycofaniem 9X8 1.0?

« W sporcie motorowym nigdy nie można przestać, odpowiada Vandoorne, rozpoczął w tym sezonie pełny etat zastępując Gustavo Menezesa. Jeżeli nic nie zrobimy, to też nie ruszymy do przodu.

Zawsze dobrze jest kupić nowy samochód na dłuższą metę. Jeśli jesteśmy tutaj trochę bardziej zaangażowani w mecz, to także dzięki torowi

Przy niskiej prędkości nie ma zbyt dużego przyspieszenia, a tor nie jest bardzo wyboisty. Pomaga nam to trochę z platformą samochodową. »

Bilans osiągów, ogólnie korzystny dla Peugeota w ten weekend, niewątpliwie nie jest obcy dobrym osiągom 9X8 w świetle reflektorów na torze Losail.

Trasa 1812 km Kataru rozpocznie się w niedzielę 2 marca o godzinie 11:00 czasu Doha (09:00 we Francji).

CZYTAJ TAKŻE: Peugeot, ostatni pozytywny wyścig przed 9X8 2.0?

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz