Vincent Vosse: „Powtórzenie takiego sezonu w 2022 roku nie będzie łatwe”

Zespół WRT zaliczył triumfalny sezon 2021, z wieloma sukcesami. Vincent Vosse wspomina historyczny rok dla belgijskiej drużyny.

opublikowany 02/01/2022 à 12:24

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Vincent Vosse: „Powtórzenie takiego sezonu w 2022 roku nie będzie łatwe”

Zdjęcie: François Flamand / DPPI

W 2021 roku w ręce Team WRT trafiło aż dziewięć tytułów. Od GT3 po końcowy sukces w WEC przechodząc przez ten w WIĄZY i 24 godziny Le Mans w kategorii LM P2 ludzie Vincenta Vosse zabrali prawie wszystko na swojej drodze. Prawie, bo dopiero Ranking KierowcówWytrzymałość Pucharu w GT World Challenge Europe wymknął się belgijskiej drużynie z trzecim miejscem. „Trudno znaleźć słowa, które mogłyby wyrazić to, co czuję, rok 2021 był zdecydowanie najbardziej udanym sezonem w historii Team WRT, deklaruje Vincent Vosse, szef zespołu. Oczywiście odczuwam dumę, gdy patrzę na to, co udało nam się osiągnąć dzięki naszym programom GT3 i LM P2. Sukcesy w GT nie są dla nas nowością, ale biorąc pod uwagę poziom rywalizacji, nasze wyniki były wyjątkowe i imponująca jest konsekwentność, jaką wykazaliśmy się przez lata. To, co zrobiliśmy w LM P2, było niesamowite, biorąc pod uwagę, że byliśmy nowi w tej kategorii i musieliśmy się wszystkiego nauczyć. Kiedy w styczniu w pośpiechu wciskaliśmy przycisk „start”, nie mając nawet pewności, że mamy samochód na sezon, nikt nie mógł uwierzyć, że kilka miesięcy później będziemy tu, gdzie jesteśmy. »

W Bahrajnie, po koronacji tria Robina Frijnsa, Ferdinanda Habsburga i Charlesa Milesiego, mieszkaniec Verviers opowiedział nam, jak przebiegł początek przygody z prototypem: „Już prawie zdecydowaliśmy się na zakup samochodu, a dokładnie 13 stycznia 2021 roku, w samolocie wracającym z 24-godzinnego wyścigu w Dubaju, wiedząc, że ostateczny termin zgłoszeń do WEC upływa 14 stycznia, powiedzieliśmy: „robimy WEC ! », myśląc, że po drodze znajdziemy rozwiązania, czego nie robiliśmy nigdy w historii zespołu. Kiedy wysiadłem z samolotu, zadzwoniłem do Oreca, który powiedział mi, że nie mają wolnego samochodu, a następnie zadzwoniłem do WEC, potwierdzając mimo wszystko moje zaangażowanie na sezon. Rozmawiałem z Robertem (Kubicą, który jechał dla WRT DTM. Nota redaktora), ale zdecydowano, że jest już za późno na włączenie tego do równania, ale powiedział mi: „A co by było, gdybyśmy stworzyli samochód dla ELMS? » (śmiech) Na szczęście Sebring się nie odbył (w marcu 2020, co przesunęło start sezonu WEC na Spa, na początek maja. przyp. red.), inaczej nie wiem, jak bym to zrobił . (śmiech) Tutaj znowu, na szczęście, mam niesamowitą drużynę, złożoną prawie z młodych ludzi, którzy bardzo szybko zrozumieli, jaki jest plan ataku. »

CZYTAJ TAKŻE > Vincent Vosse: „Mam okropny zespół! »

Sezon naznaczony także ostatnim okrążeniem 24-godzinnego wyścigu Le Mans, podczas którego zespół przeżył wszystkie emocje, od opuszczenia trio Yifei Ye, Louisa Delétraza i Roberta Kubicy po zwycięstwo Frijnsa, Habsburga i Milesiego. „Ten sezon dostarczył nam wielu emocji, różnego rodzaju i intensywności. Ekscytujące ostatnie okrążenia 24-godzinnego wyścigu w Spa i Le Mans mają nam przypomnieć, jak cienka jest granica między radością a rozczarowaniem oraz że jedno i drugie może się spotkać jednocześnie. W 2021 roku stawiamy poprzeczkę dość wysoko, powtórzenie takiego sezonu w 2022 nie będzie łatwe, a to wymaga pokory, skupienia i motywacji. » 

Film z sezonu 2021 Team WRT:

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz