La Porsche Numer 17 Bernharda-Webbera-Hartleya przeszedł długą drogę podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Circuit of the Americas w Austin (Teksas). Pomimo nieudana interwencja Marka Webbera oraz jednominutowy postój i ruszanie w związku z wykroczeniem popełnionym podczas tankowania, 919 Hybrid, startując z drugiej pozycji na starcie, uzyskało przewagę nad numerem 18, który w połowie czasu przybycia na miejsce miał problemy z elektryką.
„Kiedy otrzymaliśmy rzut karny, myśleliśmy, że dzisiaj nie mamy szczęścia”, przyznaje Timo Bernhard, który wraz z kolegami z drużyny wraca do wyścigu zaledwie o dziesięć punktów straty do lidera Tréluyera-Fässlera-Lotterera (Audi nr 7, 3. miejsce w wyścigu). „Spadliśmy na drugie miejsce, ale mimo to udało nam się wygrać wyścig i punkty, które z nim związane. Od dawna myśleliśmy o zdobyciu dubletu dla Porsche. »
Jest Romain Dumas, który miał problem z elektryką co spowodowało, że drugie 919 Hybrid spadło na 12. miejsce, które już osiągnęło Problem w kwalifikacjach. „Samochód zaczął się dziwnie zachowywać już na krótko przed awarią. Próbowałem rozwiązać problem za kierownicą, zmieniając ustawienia, ale to nie zadziałało., ubolewa nad zwycięzcą 24 godziny Le Mans 2010.
Wyniki pozostają więcej niż zadowalające dla Porsche, które dominuje w Mistrzostwach Producentów z 36 punktami przewagi nad Audi.
Najciekawsze filmy z 6-godzinnego wyścigu na torze Circuit of the Americas
Zapoznaj się z analizą 6-godzinnego wyścigu Circuit of the Americas przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2030 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.
Skomentuj ten artykuł! 0