WEC – Benoît Tréluyer: „Ludzie myślą o Le Mans”

W najbliższy weekend na torze Spa-Francorchamps, w towarzystwie Marcela Fässlera i André Lotterera, Benoît Tréluyer spróbuje przejąć prowadzenie w mistrzostwach od swoich kolegów z drużyny, nawet jeśli głównym celem będą przygotowania do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

opublikowany 29/04/2013 à 20:32

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

WEC – Benoît Tréluyer: „Ludzie myślą o Le Mans”

Le Mans, Le Mans, Le Mans… Wszyscy kierowcy Mistrzostw ŚwiataWytrzymałość mają na ustach tylko te dwa słowa. Jak to miało miejsce od kilku lat, 6 Hours of Spa służy jako próba generalna przed podwójną wieżą zegarową w Sarthe. A w ten weekend Benoît Tréluyer będzie szczególnie chciał tam zabłysnąć z kilku powodów.

Przede wszystkim dlatego, że jest to " ogród " swojego kolegi z drużyny i przyjaciela André Lotterera, którego matka jest Belgijką. W takim razie jest to trasa, którą ceni, szczególnie ze względu na bardzo znany stok Eau Rouge. „Gdybym był widzem, zostałbym tam godzinami, bo to jedno z niewielu znanych mi miejsc, gdzie gołym okiem widać, czy facet jest szybki, Wyjaśnia. Niektórych kierowców można rozpoznać także po sposobie, w jaki pokonują ten przejazd. Nie można dać z siebie wszystkiego już na pierwszym okrążeniu. Zanim to osiągniesz, potrzebujesz referencji i punktów zwrotnych. Występuje punkt ściskania i samochód musi być dobrze wyregulowany, aby nie uderzyć gwałtownie o ziemię. Wysokość zawieszenia, siła docisku, wszystkie regulacje skupiają się na tym obszarze, co ogólnie nakłada duże ograniczenia na samochód. To miejsce, w którym flirtujemy z ograniczeniami, ludzkimi i mechanicznymi. To niezwykłe doznania. Zawsze podchodzimy do tego fragmentu bardzo skoncentrowani, ponieważ ze względu na długą prostą jest wiele do stracenia. Podstawą regulacji jest Raidillon! Czy często dotykasz Raidillona? To jest podstawa dyskusji z inżynierami. Następnie ustawiliśmy samochód na resztę toru. »

Wreszcie trzeci i nie mniej ważny powód: jest to ostatni wyścig przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, sztandarowym wydarzeniem w kalendarzu, w którym Benoît i jego akolici Marcel Fässler i André Lotterer są podwójnymi posiadaczami tytułów. „Le Mans jest w umysłach ludzi, – kontynuuje mieszkaniec Alençon. Spa to bardzo szybki tor, którego ustawienia są dość podobne do tych stosowanych w Sarthe. Tak naprawdę jedziemy w konfiguracji Le Mans, ale z większym dociskiem. To nie przypadek, że Audi zdecydowało się na wyrównanie dwie różne wersje e-trona quattro. Pierwszy, który widzieliśmy już dla nas na Silverstone i Duval-Kristensen-McNish generujący optymalną siłę docisku oraz wersję „long tail” z wydłużoną tylną częścią powierzoną Gené-di Grassi-Jarvisowi na potrzeby Le Mans. Zespół przeanalizuje i porówna oba modele sektor po sektorze, aby zebrać jak najwięcej przydatnych danych. » Ale w tym roku z Toyota TS030 hybrydowa gotowe, misja zapowiada się znacznie bardziej skomplikowanie niż w 2012 r.

Zatem w ten weekend w Belgii znajdziemy Benoît Tréluyer ze zwiększoną motywacją, a tym bardziej, że wie, że na zjeżdżalni w Ardenach może liczyć na kolegów z drużyny, którzy „Obydwoje są jak ryby w wodzie! » na tej trasie. Tym lepiej, bo deszcz mógłby, jak to często bywa, zaprosić się na imprezę.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz