WEC – Lola LM P2 „HVM Status GP” w 2013 r

Zespoły Status Grand Prix i HVM Racing łączą siły i w przyszłym roku wystawią Lolę Coupé LM P2 w Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

opublikowany 04/12/2012 à 18:45

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

WEC – Lola LM P2 „HVM Status GP” w 2013 r

Jak piękna kategoria LM P2 WEC w 2013 roku. Dwa uznane zespoły z innych dyscyplin postanowiły połączyć siły, aby w przyszłym roku wystartować w Loli Coupé. To jest Status GP, który przed rozpoczęciem Wytrzymałość za pośrednictwemWIĄZY i 24 godziny Le Mans w 2012 roku dał się poznać w serii GP3, a firma HVM Racing, która od pięciu lat aktywnie uczestniczy w IndyCar. Po dwóch dniach intensywnych testów w zeszłym tygodniu w Motorland-Aragonia w Hiszpanii firmy HVM i Status GP połączą swoje zasoby techniczne i komercyjne oraz wiedzę na temat sportów motorowych, aby kontynuować prace nad Lolą B12/80. Jeśli status GP jest teraz znany entuzjastom wyścigów wytrzymałościowych po jego występach w zeszłym sezonie, HVM ścigał się głównie na kontynencie amerykańskim. W latach 2001-2007 ten zespół z Indianapolis wygrał sześć wyścigów w Champ Car, zanim przeniósł się do IndyCar. Jednak mając w zeszłym roku silnik Lotus, który był zbyt mało wydajny w porównaniu do rywali, zespołowi nie udało się wyróżnić w 2012 roku.

„Jesteśmy zachwyceni nawiązaniem współpracy pomiędzy Status i HVM, podkreśla Teddy Yip Jr, szef zespołu Status GP. Aby osiągnąć ten kamień milowy, jakim jest przejście do pełnego programu WEC, połączenie naszych sił stworzy doskonałą bazę dla naszego personelu technicznego, a także kontaktów z kierowcami i sponsorami w Europie i Stanach Zjednoczonych. Jest to bardzo satysfakcjonujący postęp dla każdej z dwóch firm, które będą teraz reprezentowane po obu stronach Atlantyku. » „Postanowiliśmy w przyszłym roku rozszerzyć nasze zainteresowania o sporty prototypowe i kiedy zobaczyliśmy program zaproponowany przez WEC, stało się dla nas jasne, że potrzebujemy europejskiej bazy, kontynuuje Keith Wiggins, prezes i dyrektor generalny HVM Racing. Następnie rozpoczęliśmy rozmowy z moimi starymi przyjaciółmi ze Statusu i ta współpraca szybko stała się pragnieniem obu stron. Naszymi obiektami, personelem i sprzętem obsługujemy dwa kontynenty. To znaczący biznesplan. »

Należy pamiętać, że Mark Gallagher, współzałożyciel Status GP, i Mark Wiggins współpracowali już… 25 lat temu. Szczegóły dotyczące pakietu wybranego przez HVM Status GP będą znane w nadchodzących tygodniach. W 2012 roku brytyjski zespół zaufał silnikowi Judd. Czy tak samo będzie w 2013 roku? Nic nie jest mniej pewne, gdy wiemy, że bardzo rozczarowujący silnik Lotus, który wyposażył Dallarę DW12 HVM w IndyCar, był oryginalny… Judd.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz